تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

اجازه ها را اداره نماییداجازه ها را اداره نمایید

تاریخ

2023-12-06T23:00:00Z

اسم

محمد داؤد مومند

محل سکونت

متحده ایالات

تبصره

امین ارسلا نام، نامبدل، از زمرۀ برقع پوشان و خفافیش افغان جرمن است.

طوریکه در پیام تنویری خود، عنوانی سردار وهاب جان سراج محمد زی، که قبالۀ مأموریت وزارت خارجه برای شان به میراث رسیده بود، نوشتم، یک عده ذوات دون صفت، بی ایمان، بزدل و جبون و هتاک و مفتری، با اختفاء هویت و شخصیت کوچک و ذره بینی و (آمیبایی) خود، به مثابه ایجتنت های دستگاه های استخباراتی ظبط احوالات و خاد و امثالهم، در تاریکی شب به سنگ پرانی و نفخ پرانی و ترور شخصیت و یا هم شخصیت ها میپردازند و مانند خفاش، از ترس روشنی، در طول شب و پناه بردن به تاریکی به پرواز آمده و تلاش تغذی و تلذذ روانی میکنند.

امین ارسلا نام، به این نام و هویت، موجودیت خارجی نداشته و این آقا، همان (محمد یونس) نام برقع پوش افغان جرمنی است، که خود را فدوی والاحضرت سردار صاحب داؤد خان میداند و ده ها بار برمن، جارحانه  متعرض گشته است.

وی چند روز قبل، در پیام خود عنوانی استاد الله محمد خان از این قلم نکوهش نمود. که الله محمد خان با جواب استادانۀ خویش، او را مسکوت و خلع سلاح نمود.

عمر دی ډیر شه الله محمد خانه

وی در گذشته هم در برابر تقاضای من حاضر نشد که به توضیح هویت و شخصیت خود بپردازد و هم چنان چندی قبل عنوانی نام مستعار دوم شان یعنی (امین ارسلا) حاضر نشد که به خواهش مماثل من در قسمت هویتش، لبیک بگوید.

یونس آغا ترا از تکرار یک جملۀ قبلی تان، عنوانی سردار سراج شناختم که نوشتی:(در آرشیف مومند یک مضمون علمی و آموزنده یافت نمیشود)

خداوند را شکر گزارم که تعریفی از مضمون یا مضامینم را نکرده اید، در غیر آن به درد جانکاه، افلاطون مبتلا میشدم و چی خاکی بر سر باد میکردم.

اکنون انگیزه و محرک افتراء و اتهام و کذب بزرگ تو علیه استاد هاشمیان مرحوم و خانواده اش را دانستم.

استاد هاشمیان یکی از منتقدین سرسخت و انعطاف ناپذیر سردار صاحب محمد داؤد خان بود، وبه همین لحاظ آن شخصیت وطندوست و حقگو و با شهامت، به رذیلانه ترین شیوه در ویب سایت افغان جرمن مورد اهانت و دو و دشنام به سویۀ کوچه و بازار قرار گرفت و مجبور ساخته شد که با ویب سایت افغان جرمن مقاطعه نماید، در حالیکه آن مرحوم سهم بزرگی در قسمت همکاری با قاموس کبیر داشت.

مقولۀ مردم ماست:(خدمت کرده، گناه لازم)

امین ارسلای نامبدل، در دریچۀ چتل نویس افغان جرمن مینویسد:(اقای داود مومند همیشه کوشش میکند تا دیگران را روی پرده آورد، خود را پنهان نماید. نود فیصد نوشته های سیستانی صاحب به حیث سپهر [کلمۀ درست سپر است نه سپهر به مفهوم فلک) استفاده میکند، چون از خود چیزی ندارد. و میگوید استاد سیستانی در مورد غبار چنین گفت و و و و و و دلیل، میخواهد دیگران را به دم توپ بسته کند.)

امین ارسلای نامبدل یا یونس آغا!

نمیدانم درد بطنی تو از کدام ناحیه است و چرا نوشادر به دامن شدی؟

چرا خود را در موقف طیور مایعات داغ قرار داده، بال و پرت را میسوزانی؟

چرا با بافتن مجعولات و افتراء و اکاذیب مفتری، روی خود را در دنیا و آخرت سیاه میسازی؟

چرا به جعل ادعا های میپردازی که توان و قدرت دفاع از آنرا را نداری؟

وزنی را بلند کن که توان فزیکی برداشت آن را داشته باشی، در غیر آن با بروز صدای ناهنجار وخجالت آوری، مجبور به ترک یار و دیار خواهی شد!

پر رویی و بی حیایی و جعل کذب و د روغ هم از خود حدی دارد، آیا ترسی ازبارگه خدواندی و روز جزاء داری؟

این یک دروغ و کذب محض است که گویا داؤد مومند، تا سیستانی و دیگران روی پرده آورده تا خود را پنهان نماید.

استاد سیستانی به ارتباط یک مقالۀ من ضمن ایمیلی تحریر داشته اند:(... و شما با این کار شجاعانۀ خود، تحسین مرا بر انگیختید، برای شما موفقیت و سر افرازی آرزو میکنم.)

من از شروع دهۀ دیمکراسی به فعالیت مطبوعاتی و نوشتن مضامین، تحت همین نام محمد داؤد مومند آغاز نموده که تا امروز دوام دارد، لذا پنهان کردن و اختفاء یعنی چه؟

به جز دروغ و کذب و بهتان!

آنچه در مورد نیت و کذب غبار که نه تو خبر داری و نه استاد سیستانی و نه محبان والاحضرت سردارصاحب داؤد خان، از آن پرده برداشته اند، این است که غبار ملحد و سیاست باز و دارای عقاید بلشویکی، در کتاب خود به صراحت سردار صاحب داؤد خان و سردار صاحب نعیم خان را متهم به سرقت و فروش ملکیت عامه ساخته اند!

تو که روی غرض غیر انسانی و اخلاقی ، استاد هاشمیان را روی افسانه و روایت بی بنیاد، متهم به سرقت میسازی، اکنون در مورد پیامبر تاریخ تان، غبار منافق و اتهام او علیه سردار صاحب داؤد خان چه میگویی و چه جوابی داری؟

مفتری نامبدل و برقع پوش، امین ارسلا

این سومین بار است که از تو تقاضا میکنم، تا اتهام خود را دریچۀ چتل نویس افغان جرمن مبنی بر اینکه من سردار صاحب را لیونی خطاب نموده و لذا باید میدیا از نشر مضامینم خود داری ورزد، خواهان ثابت ساختن اتهامت را نمودم، ولی شجاعت وشهامت دفاع از بهتان خود را نداری، بدا به حالت.

تو با کمال بی ادبی و گستاخی که جزء طبیعت و فطرت تست، عنوانی مبارز بزرگ ملی و استاد سخن، معروفی نوشتی:(جناب معروفی من در افغانیت خود و بعضی کسانیکه پشتونوالی میگوید افغان تر هستم)

دا گز او دا میدان

از افغانیت و غرور افغانی توکه یک دروغ محض است، تیر و ما را صلوة

تو ثابت بساز که تو هتاک مسلکی و کذاب حرفه ای نیستی، آنهم با ابراز دلایل مبنی بر ثبوت اتهامت.

یک افغان اصیل دروغ نمیگوید، یک افغان اصیل از منافقت و سیاست بازی کار نمیگیرد، یک افغان اصیل به افتراء و اتهام و کذب نمی پردازد، یک افغان اصیل از دو رویگی، نفرت دارد، یک افغان راستگو و راستکار و حق پسند میباشد، یک افغان اصیل به شخصیت  بزرگان و خدمتگاران صادق، مانند استاد هاشمیان احترام میگذارد وووووو. 

تو (افغان جټه و دیسی) در مورد بزرگ مرد، استاد هاشمیان ادعا کردی که نوری صاحب آن روایت را، به جمعی از دوستان خود گفته بود وخودت ان را صد در صد قبول کردی!

نخست در موارد علوم اجتماعی و جامعه شناسی و بخصوص روایات، به کار بردن اصطلاح صد در صد، دلیل کمسوادی است.

ثانیاً تو درین ادعای خود استاد نوری بزرگوار را، که دیگر در قید حیات نیستند، نیزمورد اتهام قرار داده و وسیلۀ، تبلیغات نامردانۀ خود قراردادی.

لعنت الله علی الکاذبین

وقت امتحان صدق و کذب ادعایت:

یک - استاد نوری این اتهام را علیه هاشمیان در کدام وقت و در کدام محل انجام داده است؟

دو - نام ذواتی که درآن مجلس حاضر بودند چیست؟

سه - خودت چطور و به کدام وسیله از همچو موضوع، آگهی حاصل نمودی؟

چهار- نام شخصی، که موضوع را به تو گفت چیست و در کجا با تو این خبر را شریک ساخت ؟

هفت – شناخت تو با این مخبر به کدام سویه است؟

هشت – چه دلیل داری که این مخبر کذاب، دروغ نمیگوید؟

شاغلی وهاب سراج که مدعی فراغت از فاکولته حقوق پوهنتون کابل درسال 1350 میباشد ولی متأسفانه (آیکیوی) ذهنی وی مانند هم عنانش، امین ارسلای نامبدل، معادل مکتب ابتدائیه است، طفلانه و مذبوحانه تلاش دارد تا محکومت استاد هاشمیان را صرف با طرح سؤال طفلانه و صغیرانۀ، سبکدوش شدن استاد هاشمیان از وظیفه و نا پدید شدن مطالبی در زمینه، از ویب سایت افغان جرمن، به اثبات برساند، زهی معلولیت ذهنی.

خدای دی روغ که سردار وهاب جان سراجه!

و به امین ارسلای نامبدل:

به هر رنگی که خواهی جامه میپوش

من از طرز خرامت میشناسم

راه رفتن زاغ تا کبک، از ثری تا ثریا فاصله دارد

حکیم ملت افغانیان خوشحال بابا میفرماید:

پرورش یی  که په شهد او په شکر کړی

د خرما  تر  خوند  به نه  رسیږی  بیری

بیری یک میوۀ آبی رنگ خود روست، که در مناطق سرحدی مانند مومندره یافت میشود و درمغازه های اضلاع متحده تحت نام (بلو بړیز) برای جمع آن استعمال میشود.

منتظر جواب عقلی و مدعی افغانیت امین ارسلای «یونس» نامبدل.

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/USA.png
ساخته شده در 03.01.2024 18:56 توسط 1073741823
آخرین اصلاح در 03.01.2024 18:56 توسط 1073741823