تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

اجازه ها را اداره نماییداجازه ها را اداره نمایید

تاریخ

2023-12-08T23:00:00Z

اسم

خلیل الله معروفی

محل سکونت

جرمنی

تبصره

شکران توأم با افتخار!!!

مقالۀ دوست دانا و دلسوزم جناب "عارف جان عباسی" را خواندم، که هم مایۀ شکرانم گشت و هم مایۀ افتخار بی پایانم:

ــ مدتی بود، که از قلم برادر عزیزم، "عباسی صاحب عزیز" چیزی نخوانده بودم و این غیابت طولانی مایۀ نگرانی من شده بود. چنان، که حدوداً سه ماه پیش این کامنت را در "آریانا افغانستان آنلاین" منتشر ساختم:

«"عارف جان عباسی" کجا هستند؟؟؟

مدتهاست، که چیزی از قلم سخنگوی و نویسندۀ دانا و توانا، جناب "عارف جان عباسی" به نشر نمیرسد. خدا کند، که صحتمند و تندرست باشند. بسیار میدوارم و از صمیم دل آرزو دارم، که اگر این سطور از نظر گرامیِّ ایشان بگذرد، مژدۀ صحت و سلامت خود را بدهند و ما را از تشویش برهانند!!!

با محبت فراوان او په درناوی

(خلیل معروفی ــ جرمنی ــ اول سپتمبر ۲۰۲۳) »

علاوه بر آن از طریق دوستان نیز جویای احوال سلامت "عارف جان" گشتم، که از بیماری ایشان قصه کردند. اینک، که نوشتۀ آن عزیز را خواندم، یک کوه غم از سر شانه هایم پائین افتاد. شکرگزار خدای قدیر و توانا گشتم، که آن برادر عزیزم را در امان و سلام و صحتمندی داشته است!!!

ــ نوشتۀ عارف جان مگر مایۀ مباهات و افتخار همۀ ما  گشت، که از سفر خود با "آغازاده یما جان" به افغانستان و رساندن کمکهای وطنداران دلسوز به آسیب دیدگان زلزلۀ هرات حکایت میکند. واقعاً جای افتخار است، که فرزندان دلسوز وطن در هر جائی، که هستند پیوند و علائق خود را با "معشوقِ وطن" و مردم نجیب و دوستداشتنیِّ ما فراموش نکرده اند؛ و این مایۀ هرگونه مباهات و افتخار همۀ ماست.

حدوداً بیست سال پیش دوست عزیز و سخن سنجی مرا مخاطب ساخته گفت:

«اگه شما اوغانستان ایلا کدین، اوغانستان شما ره ایلا نمیکنه!!!»

یقین کامل دارم، که این سخن مشحون از حکمت ــ که میسزد به آب زر نوشته شود!!! ــ روزی ورد زبانها گشته و در رستۀ "ضرب المثلهای حکیمانۀ ما جای خواهد گرفت!!!

در هر صورت بی حد و اندازه خورسند و شکرگزارم، که هم احوال صحتمندی برادر عزیزم "عارف جان" رسید و هم احوال "خیریت انجام" یک رسالت وطندوستانه!!!

با محبت فراوان او په درناوی

(خلیل معروفی ــ جرمنی ــ ۸ دسمبر ۲۰۲۳)


کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/DE.png
ساخته شده در 03.01.2024 18:56 توسط 1073741823
آخرین اصلاح در 03.01.2024 18:56 توسط 1073741823