تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

اجازه ها را اداره نماییداجازه ها را اداره نمایید

تاریخ

2023-12-15T23:00:00Z

اسم

AKHTAR YUSUFI

محل سکونت

USA

تبصره

زلمی خلیلزاد میگوید که:

اسلام آباد و کابل نیاز به مذاکرات دوجانبه در مورد طالبان پاکستانی و داعش دارند.

زلمی خلیلزاد، نماینده پیشین آمریکا در امور افغانستان، می‌گوید در‌مناسبات افغانستان و پاکستان «بحران» وجود دارد، اسلام آباد و کابل همدیگر را به حمایت از گروه‌های تندرو علیه یکدیگر متهم می‌کنند.

 که «برای جلوگیری از تشدید تنش بیشتر از جمله درگیری مستقیم»  " اسلام آباد و کابل باید مذاکره و توافقاتی را در نظر بگیرند که «ضمانت‌ها و مکانیسم‌های اجرایی» داشته باشد. او افزوده که در این سری مذاکرات دوجانبه لازم است تا دو کشور تضمین بدهند که هیچ گروهی از خاک کشورشان علیه کشور دیگری استفاده نکند. وی گفته است که توافقنامه صلح دوحه (۲۰۲۰) میان آمریکا و طالبان، مستقیما به نکاتی در این خصوص این زمینه نپرداخته است. "

جالب و شرم آور است، زلمی خلیلزاد امریکایی افغانتباریکه پنج دهه سیاست امریکا را درقبال افغانستان رهبری کرده است، درطی بیش از چندین دهه پاکستان جویهای خون  درافغانستان را توسط تروریستان اجیر پاکستانی و عرب القاعده جاری کرده بودند، تروریستان القاعده و پاکستانی بشمول قوای عسکری پاکستان با توپخانه خاک افغانستان را هر روز بمبارد میکردند، تروریستان و اجیران پاکستانی میلیونها افغان بیگناه را میکشتند، اما چرا یک روز هم کسی چنین پیشنهاد را برای جلوگیری از کشتن افغانها بیگناه را ارائه نشده بود.

در ماه اپریل ۱۹۸۸ میلادی معاهده ژنیو برای قطع جنگ در بین افغانستان- پاکستان در ژنیو با امضا رسید، براساس آن معاهده قوای نظامی شوروی ۳۴ سال قبل از افغانستان خارج گردید، دولت تحت الحمایه شورویها هم ۳۱ سال قلل از بین رفت، مگر  بازهم جنرالان پاکستانی و حامیان خارجی شان عملأ جنگ و خونریزی را درافغانستان ادامه داد، پاکستان اکنون افغانستان را کوت خاکستر تبدیل کرده، امات "اسلامی" طالبان دست نشانده خود را در افغانستان بقدرت رسانیده، روز محشر را در افغانستان برپا نموده است.  

حالا جناب خلیلزاد می فرماید که:

 "در بین کابل و اسلام آباد مذاکرات دوجانبه لازم است تا دو کشور تضمین بدهند که هیچ گروهی از خاک کشورشان علیه کشور دیگری استفاده نکند."

مگر ایالات متحده امریکا و اتحاد شوروی در اپریل ۱۹۸۸ میلادی درهنگام امضای معاهده ژنیو برای قطع جنگ در بین افغانستان- پاکستان، قطع جنگ در افغانستان  تضمین نکرده بودند. همه مردم افغانستان بجز نوکران پاکستان و مردمان جهان بجز حامیان پاکستان چنین تیاتر و توطیه ها دشمنان افغانستان را بخوبی میدانند، پیوند روابط ذات البینی گروه تندرو "مذهبی" ( طالبان افغان، طالبان پاکستانی بشمول داعش) باهمدیگر کسست ناپذیر است. 

طالبان افغان، طالبان پاکستانی بشمول داعش تولید همه شان توسط زرادخانه پاکستان تولید شده است.  


کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/USA.png
ساخته شده در 03.01.2024 18:56 توسط 1073741823
آخرین اصلاح در 03.01.2024 18:56 توسط 1073741823