تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

اجازه ها را اداره نماییداجازه ها را اداره نمایید

تاریخ

2023-12-18T23:00:00Z

اسم

خان آغا سعید

محل سکونت

ایالات متحده

تبصره

پیرامون تبصره محترم الله محمد خان در ستون تبصره ها

احترامآ بعرض می رسد سه روز قبل تبصره خیلی بجا و زیبا را از قلم محترم الله محمد خان که شخصیت نهایت محترم دارند را مطالعه که بحث شان چرخش درچند موضوع داشت از نظر این جانب  کمبود و کاستی هایی در کتاب زندگی سیاسی شهید محمد داود از آغاز تا انجام ,, 1310تا 1357 ،، را داشته و شاید داکتر صاحب کاظم خواسته اند با انتشار کتاب در مورد شخصیت بزرگوار و گرامی کشور شهید محمد داود عقده کشایی کرده وانتقام بگیرند که قابل درک بوده ، هم چنان محترم الله محمد خان در قسمتی چنین متذکر شده اند (مرحوم داود خان را هم از صدارتش توسط خودش مستفی نموده اند. شما هر گاه مکاتیب آن مرحومی را به دقت مطالعه نمایید متوجه می گردید که لا اقل متن مکتوب توسط چپی ها که در دور و برش  بوده اند نوشته شده است. 

کدام عقل سلیم حکم نموده می تواند که یک نفر که در مسند قدرت نشسته باشد بدون کدام دلیل موجه استعفاه بدهد ... ) تا جاییکه کتب و اسناد تاریخی نشان می دهد در دوره صدارت شهید محمد داود شخصیت های چون مرحومان علی محمد خان معاون اول صدارت ، سردار محمد نعیم خان معاون دوم و وزیر امور خارجه ، علی احمد خان پوپل وزیر معارف عبدالله خان ملکیار وزیر مالیه ، انجنیر محمد کبیر خان وزیر فوائد عامه و همچو شخصیت های با عزت و اعتبار کشور بشمول دگر جنرال ارکان حرب سید حسن خان لویدرستیز که مسئول در امور نظامی بودند هیچ کدام موضع گیری سیاسی به نفع شوروی و کمونستی نداشته که مشوق آن شخصیت بزرگوار شده باشند .

از آنها گذشته آن شهید مرحوم مشاورینی به سطح کمیته از رجال محمد زایی بر علاوه هیت کابینه خود داشتند که موضوعات مهم را مشوره می گرفتند  .
سوال بوجود می آید که چطور ممکن است استعفی نامه شانرا چپی ها نوشته ویا مشوره داده باشند را هرگاه محترم الله محمد خان لازم دانند توضیح فرمایند

با احترام
خان اغا سعید   


کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/USA.png
ساخته شده در 03.01.2024 18:56 توسط 1073741823
آخرین اصلاح در 03.01.2024 18:56 توسط 1073741823