تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

اجازه ها را اداره نماییداجازه ها را اداره نمایید

تاریخ

2023-12-18T23:00:00Z

اسم

Hazarzbek Tajiashtun

محل سکونت

USA

تبصره

​"  تاریخچه اقوام عرب در قاموس کبیر افغانستان

" .... اكنون در كشور عزیز ما افغانستان سه نوع اعراب وجود دارد .... سید ها كه بعضا در پیشوند اسم شان از كلمه سید استفاده شده و اغلب سادات تخلص مي کنند. ...و میرها اعرابي كه نسب شان به خلفاي راشدین میرسد...."

 بسیار عالی. ولی ان قصه ها ساده و پاک قدری, خلاصه و کنز قدیم, اکنون در افغانستان به شکل ديگری نهادینه شده است که در متن قاموس باید با واقعیت روزگار همسان شود:

 چند هفته قبل در امتداد یک سرک در مریلند امریکا با اجساد ۲۷ نفر که قرنها قبل مرده بودند, تصادفا برخوردند. مؤسسه سمیتسونین و دانشگاه هاروارد همراه با یک کمپنی دیگر جینوم مرده ها را از طریق ازمایش DNA استخوان به بیش از 40000 اقارب جنیتکیی انها ارتباط دادند. چنین نتیجه گرفتند, که اکنون هرکس میتواند ریشه خود را به اجداد خود وصل کنند. ادعا دارند که هرکه, در گذشته کسی بوده به جینوم انها دسترسی دارد.

در افغانستان با استفاده از باورها پاک مردم و بینش بیشتر و بلندتر امپراتوران گذشته, چنین ارتباطات جنتکی راست و دروغ را در مفهوم  خطرناک و دایمی برتری - ذاتی  طوری پایه دارساخته اند که تا امروز ملیونها بومی را در مسحوریت, مخموریت و محصوریت مطیع نگه داشته, عقب ماندگی را تضمن می نمایند. نهادینه سازی مفهوم برتری ذاتی را روشنفکران تایتل دار افغانستان در عمل پیاده نموده خود و از خود را همیشه درسطح بالا غذایی قومی و اموزشی قرار میدهند.  ناگفته نباید گذاشت که اعراب بومی افغانستان در نهادینه ساختن مفهوم  برتری ذاتی در افغانستان رول ندارند.  

99.9 در صد نفوس  باید این حق را دارا باشند تا از کمتر از 0.1 در صد گویا اغا- بادار- صاحبان که عمدتا با پیشینه سیاسی اورده شده اند, تقاضا ثبوت نمایند. 

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/USA.png
ساخته شده در 03.01.2024 18:56 توسط 1073741823
آخرین اصلاح در 03.01.2024 18:56 توسط 1073741823