تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

اجازه ها را اداره نماییداجازه ها را اداره نمایید

تاریخ

2023-12-20T23:00:00Z

اسم

خلیل الله معروفی

محل سکونت

جرمنی

تبصره

 آیا "طالبان" خود آمده اند و یا آورده شده اند؟؟؟

در مورد ظهور و عروج مجدّدِ "طالبان" هرگونه سخن رفته است و میرود؛ و کابلیان قدیم و فهیم همیشه و فریادکنان گفته اند، که:

«گپ مفت است و اگر به پیسه میبود، کس گپ نمیزد!!!»

در مورد ظهور مجدد طالبان و جلوس دوبارۀ ایشان بر مصطبۀ قدرت، دو برداشت متضاد وجود دارد:

۱ ــ یکی این، که "طالبان" خود نیامده اند، بلکه "آورده شده اند!!!"

۲ ــ و دیگر این، که "طالبان" خود آمده اند؛ و به ضرب شمشیر خود آمده اند!!!

اگر حالت اول را مدار اعتبار قرار بدهیم، "طالبان" هیچکاره ای بیش نیستند، چون از طرف "امریکا" و یا کدام "دست غیب" بر مسند زمامداریِّ افغانستان نصب گردیده اند؛ که اگر چنین باشد، در آن صورت هیچ مسؤولیتی متوجهِ خود "طالبان" نیست و هر کار مثبت و منفی و خوب و خرابی، که از ایشان سر میزند، متوجهِ "امریکا" و یا آن "دست غیب" است!!! همین گروه کاملاً نابخردانه و دور از منطق، ادعای خود را خود رد میکنند؛ و من درویش برای متجلی ساختن این نکته میگویم، که:

اگر طالبان را امریکا و یا "دست غیب" بر اریکۀ قدرت نشانده اند، پس هیچ مسؤولیتی متوجهِ طالبان نیست؛ و اگر طالبان قوانین حقوق بشر و مسائل مربوط به جنس زن را آن طوری، که دیده میشود، زیر پای میکنند، کوچکترین مسؤولیت متوجه خود "طالبان" نیست و به خاطر هر تخطیِّ اینچنینی باید چُست و بدون مجامله گریبان "امریکا" و یا آن "دست غیب" را گرفت!!!

طرفداران این مفکوره خود متوجه میشوند، که راهِ خطاء را میپیمایند و اگر ازین به بعد هم انگشت اعتراض خود را به طرف "طالبان" دراز کردند، در واقع منطق خود را زیر پای میکنند!!!

مگر اگر حالت دوم را مدار اعتبار قرار بدیهم و از دل و جان بگوئیم، که "طالبان" را کسی مجبور به حکومتداری نکرده است، بلکه این خود طالبان بودند، که با جنگ طاقتفرسای طویل المدت و اضمحلالیِّ خود، نه تنها "امریکا"، بلکه "ایادی و پایدوان مریکا" را نیز شکست دادند و مجبور ساختند، تا خاک پاک افغانستان را ترک بگویند. تنها در همین حالت است، که "طالبان" را مسؤول تمام عملکرد مثبت و منفیِّ ایشان ساخته میتوانیم!!!

آرزومندم، که گروه اول خود را یک کمی "تکان منطقی" بدهند و ادعاهای لاطائل خود را به پیک صبا بدهند و یا به باد هوا بسپارند، که خوراک پرندگان گردد!!!


کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/DE.png
ساخته شده در 03.01.2024 18:56 توسط 1073741823
آخرین اصلاح در 03.01.2024 18:56 توسط 1073741823