تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

اجازه ها را اداره نماییداجازه ها را اداره نمایید

تاریخ

2023-12-24T23:00:00Z

اسم

خان آغا سعید

محل سکونت

امریکا

تبصره

در نوشته مختصر قبلی بعرض رسانیده بودم که پونیار داکتر سید عبد الله کاظم تحت عنوان زیبایی ( زندگی سیاسی شهید محمد داود ... ) .  رقبای سیاسی خویش را بطوری تحت ضربه قرار داده چنانچه در صفحه 1162 چنین نوشته است ( خان آقا سعید که در وقت کودتا در رتبه بریدمن و از دوستان غوث الدین فایق بود بعدآ در حلقه داکتر شرق درآمد در کتابیکه بجواب فایق نوشته تحت عنوان رازی را که فایق افشاء نکرد ،، ...

محترم داکتر صاحب کاظم در آن زمان من کی و کجا رتبه بریدمن داشتم ؟ می شود بنگارید ؟ .

منشاء نوشته محترم داکتر صاحب کاظم بر می گردد به نقدیکه در جواب یکی از مضامین شان نوشته و متذکر شده بودم ، چطور و چرا شخصیتی برتبه پوهنیار بعوض پوهاند ریس فاکولته اقتصاد شده بود و در زمان هجوم اردوی چهلم اتحاد شوروی بکشور ما بعد رهایی از حبس به نمایندگی بانک در لندن مقرر شده بودند ؟ متذکر شوند که چه مقدار پول در آن بانک بود و سرنوشت آن پولها چه شد و جناب عالی که خود را از جمله دشمنان شوروی وقت قلم داد می فرمایید بر اساس کدام اعتماد قوای چهلم دشمن خود را به نمایندگی بانک در لندن مقرر نموده بود ؟ چه مقدار پول در بانک بود پول ها چه شد  و به کی تسلیم فرموده بودید ؟ داکتر صاحب کاظم ار همان زمان تا حال آنچه خود و دوستان شان خواسته و می خواهندمضایقه نکرده در حالیکه نقد بخاطر روشن شدن قضایا یک امر عادی می باشد .

موضوع را بخاطری بعرض رسانیدم که دوستان مطالعه کننده تصور نفرمایند که در کودتا شخصیت هایی اشتراک داشت که اندازه خود و دیگران را رعایت نمی توانستند .

داکتر شرق معاون صدراعظم و آغای فایق وزیر و عضو کابینه بودند ، ارتباطم با داکتر شرق منحیث شخصیت دوم کودتا ست که تا زمانیکه حیات داشته باشند و داشته باشم حیثیت شان به همان مقدار بوده و فایق صاحب دوست دیرینه با هم بودیم دشنام هایی که به ادرس من در کتابش درج است ، نمایندگی این را می نماید ، که جناب شان فرق تعرض شخصی و نقد را نتوانسته و به این فکر شده بودند که نقد دشنام است ، ایشان آمر گروپم بودند و حالا هم از آمریت شان انکار نتوانسته احترام دارم خیر است که ایشان دوستی را بفراموشی سپاریدند ، کرسی های دولتی در وقتش چنین نشه می داشته باشد  ، ای کاش یک ساعت بدرب قلعه سردار محمد نعیم خان در نزدیکی های باغ کوکب جلال اباد منتظر نمی شدیم و در اخیر ناظر شان نمی گفت که سردار صاحب ,, ویویل تشکر ،، .   

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/USA.png
ساخته شده در 03.01.2024 18:56 توسط 1073741823
آخرین اصلاح در 03.01.2024 18:56 توسط 1073741823