تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-06-18T22:00:00Z

اسم

صدیق کاکر

محل سکونت

هالند

تبصره

سلام و احترام

​گذشته  از بی‌ ادبی برخی ها، به موضوع مهمی اشاره میکنم بدون شک نقش گذشته در تعیین آینده بسیار مهم است. ، اگر در افغانستان به مقوله تعلیم و تربیه اهمیت داده می‌شد و در طول 40 سال سلطنت گذشته امکانات تحصیلی به طور گسترده در دسترس مردم قرار می‌گرفت، وضعیت امروز کشور به مراتب بهتر بود.
در کشوری که بیش از 70 درصد جمعیت آن بی‌سواد هستند و طول 40 سال سلطنت امکانات اندکی برای تعلیم و تربیه وجود داشته، آیا می‌توان بی‌کفایتی را نادیده گرفت؟
صرفاً نام بردن از چند شخصیت برجسته، که تعدادشان به انگشتان دست هم نمی‌رسد، نمی‌تواند واقعیت تلخ جامعه افغانستان را کتمان کند.
اگر پذیرش این حقیقت برای عده‌ای دشوار است، لازم است به وجدان خود  رجوع کنند.
جناب آقای مومند، به نظر می‌رسد وظیفه خودت صرف بد نام کردن شخصیت‌های است، که نظر آن‌ها با سلیقه خودت همسو نیست. برای همگان واضح است که دشمن سرسخت شاه امان الله خان،و همچنین داود خان فقید هستی و در تلاش  تا در هر نوشته یا کتابی، ردی از مخالفت با آن‌ها را پیدا نمایی.
اما در مورد ادعای مبنی بر بی ‌کفایتی و اعتیاد به چرس مرحوم رسولی، که جناب کاسی به دلیل پیوند فامیلی با ایشان دارند، بیشتر معلومات بدهند که آیا واقعاً این ادعا صحت دارد؟
هنگام بررسی شخصیت‌های تاریخی و رویدادها، باید تلاش کنیم تا با رویکردی بی‌طرفانه و عاری از پیش‌داوری به آنها بپردازیم. اتکا به منابع موثق و بررسی شواهد مختلف از زوایای گوناگون، برای رسیدن به درکی درست و عادلانه از گذشته ضروری است.
آقای مومند آنچه خودت نشر کردی کدام مقاله علمی نیست صرف چند نقل قول بدون کدام سند و ثبوت !!!

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/NL.png
ساخته شده در 19.06.2024 16:17 توسط  
آخرین اصلاح در 19.06.2024 20:55 توسط 1073741823