تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-06-19T22:00:00Z

اسم

زمری کاسی

محل سکونت

چین

تبصره

​جناب صدیق کاکړ، هرچندی که هر تبصره را نمیخوانم و آموزنده نه تنها که نیستند بلکه راه گم کننده و خجالت آور است که وقت بر آن ضایع گردد مانند تهمت چرس کشیدن به رسولی فقید! روی نوشته‌های شخصی که این تهمت را زده و بی شرمانه، بعضا یک مرور لحظوی مینمایم و به خاطری که درک کرده ام که نشود به کدام عزیز من تهمتی و یا توهینی کرده باشد. در نوشته اش خواندم ولی نخواستم مداخله نمایم، چه به اصطلاح مردم بی مسلک است و لازم ندانستم که حرفی یا کلمه رد و بدل گردد، میگویند که آب دریا مردار نمیشود!به هر صورت این ایک تهمت مطلق دروغ و تا نهادش زذیلانه است!

رسولی فقید یکی از جملهء شریف و نجیب ترین انسانهای بود که من از شش سالگی اش تا روز مرگش میشناسم ! مسلکش در عسکری سواری و و بسیار لایق، کار اداری در بعضی شعبات عسکری تا زمان کودتای جمهوریت ایفای وظیفه مینمود، یک نمازش قضا نبود و به بزرگان متواضع و با خوردان بیحد مهربان!

اگر ارواح رسولی فقید مرا ببخشد که شخص بیحد پرکار و پاک بود، من به ایشان چوکی بالا تر از مدیریت را واگذار نمیشدم.

غلام حیدر خان رسولی که اسم اول شان عین اسم مامای فقیدم غلام حیدر *عدالت* زمانی وزیر زراعت داود خان فقید بود«دلیل وزیر شدن رسولی با این نام مربوط یک پالیسی غرب و بحث کشالی است، میگذرم!» در زندگی خویش نه سگرت کشیده بود و این تهمت چرس بر او آنقدر رذیلانه است که با الاخرا فهمیدم که تهمت گر یک دوپای بی شخصیت و نادان است و پدر آنهای را لعنت که به این جناب کدام چوکی در پوهنتون داده بودند. 

از خاله ام که خانم رسولی فقید بود، مادر مقدسه ام نفرت داشتند و در غیاب رسولی رشوت گرفته و در ظلم خویش در خانواده شناخت کامل و فرد فرد از وی نفرت داشت!

رسولی چرسی نبود!

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/cn.png
ساخته شده در 20.06.2024 01:46 توسط  
آخرین اصلاح در 20.06.2024 09:46 توسط 1073741823