تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-06-19T22:00:00Z

اسم

محمد داؤد مومند

محل سکونت

متحده ایالات

تبصره

​شر اندازی مستعار نویسی که خود را صدیق کاکر معرفی میکند.

در تبصرۀ قبلی خود این تقاضای صدیق نام کاکر را عنوانی شاغلی کاسی صاحب، در مورد حقیقت یا عدم حقیقت، چرسی بودن غلام حیدر رسولی،  عمل شر اندازانه و خلاف معرفت خواندم

این عمل غیر اخلاقی و زهر الود کاکر نام، نتیجۀ زهر اتدودی به بار اورد که الیوم در دشنام نامۀ شاغلی کاسی صاحب منعکس گردیده است.

کاسی صاحب بخواند و بداند که این ادعای من نه بلکه نقل قولی از گفتار پسر زلمی خان نائب سالار است که به مرلف کتاب گفته بود. من در برابر دشنام های کاسی صاحب جوابی ندارم، زیرا جناب شان کنترول اعصاب شان را ندارند و در نظر من ایشان معذور و آزاد اند و باید  هرچه که از دهان مبارک شان برون آید، نادیه نگریسته شده  و در مورد نباید از ایشان شکوه و شکایت نمود.

اما این عمل شر انداز انه و ضد اخلاقی کاکر نام مستعار نویس قابل عفو نیست، زیر اغوا گری موصوف موجب این همه شرارت و نفاق اندازی گشت، زیرا شاغلی کاسی صاحب با من روابط خوب و حسنه داشت. لذا قول داکتر اقبال در مورد صدق میکند که فرموده اند:

ای بسا آدم که ابلیسی کند.

من غلام حیدر رسولی نمی شناسم ولی او را یکبار دیدم که دست های جنرال حسین خان پدر ببرک ملعون را بوسید. 

ثانیاً او یک دگروال عادی بود، او نه کسی بود مانند مرستیال صاحب خان محمدخان یا جنرال مستغنی یا دگر جنرال سعدالله خان ساپی «صافی» یا جنرال یونس خان شهید و یا ستر جنرال خان محمد خان و یا هم ده های دگر، که سردار ولی از وجودش احساس خطر کند.

مردم افغانستان اصلا نام حیدر رسولی را نشنیده بودند، و قرائنی موجود است که غلام حیدر رسولی در دورۀ وزارت دفاع خود هم به نعل میزد و هم به میخ، چناکه دانشمندی در ویب سایت افغان جرمن نوشت که غلام حیدر رسولی با کمونست ها نیز سر جنبانی میکرد که روزی جاگزین مقام سردار صاحب شود، با بدست آوری همچو معلومات آن را به منظور اطلاع هم وطنان بدست نشر خواهم رساند.

گویند آفتاب آمد دلیل افتاب

کجا غلام حیدر رسولی و کجا جنرال مستغنی

چنانکه

کجا سپه سالار نادر خان بزرگ و کجا محمود سامی اینجنت بچه سقو

مستغنی مقام نادر خان و غلام حیدر رسولی مقام  محمود سامی را داشت. ناگفته نماند که محمود سانی نیز شخص لایقی بود.

اگر مستغنی و یا مرستیال خان محمد خان وزیر دفاع کابینۀ سردار صاحب میبود، چانس کودتای ایادی کرملن به صفر تقرب میکرد.


کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/USA.png
ساخته شده در 20.06.2024 18:18 توسط  
آخرین اصلاح در 20.06.2024 18:56 توسط 1073741823