تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-06-20T22:00:00Z

اسم

محمد داؤد مومند

محل سکونت

متحده ایالات

تبصره

​عرضم خدمت شاغلی ضیا فراق!

این اولین باری است که اسم مبارک شما در دریچه تعاطی نظریات این ویب سایت وزین میبینم، لذا پندار من این که نام مبارک شما مستعار است، بخصوص که نام مبارک تان را غلط و نادرست تحریر فرموده اید، چطور ممکن است یک شخص نام اصلی خود را نداند و نادرست بنویسد؟، زیرا طرز درست نوشتن نام مبارک تان « ضیاء فراق » است، نه « ضیا فراق»

کلمۀ «ضیاء» به مفهوم روشنی است و کلمۀ «ضیا» مفهوم لغوی ندارد.

به هر صورت تا زمانیکه یک شخص در قست طرح سؤال یا سؤالات خود، از بد اخلاقی و اهانت و اتهام کار نگیرد، به کار بردن نام مستعار ، مانعی ندارد.

هموطن گل! سؤال مطروحۀ اول تان قرار ذیل است: « با وجود جنرالان ورزیده که شما نام شان را ذکر کردید چطور توانست کودتا داوود خان موفق شود؟

برادر ارجمند، قسمت اخیر جملۀ تان کاملاً نادرست است، باید تحریر می فرمودید که « داوود خان چطور توانست، کودتای خود را با موفقیت به انجام رساند؟»

هموطن عزیز! درین قسمت دلایل متعدی قابل تذکر است:

1- بی کفایتی سردار عبدالولی
2- محال تلقی شمردن اینکه یک عضو بزرگ خانواده سلطنتی، مانند سردار صاحب داؤد خان، دست به عمل غیر قانونی و به قول شهید میوندال که «کودتا را یک دزدی سیاسی» تعریف نموده بودند، دست به کودتای بزنند که مجریان آن مشتی از اراذل و او باش پرچمی و خلقی و لوده های سیاسی بود،مزید برآن ، باید اذعان نمود که عمل کودتا، در نفس و ماهیت خود، با شخصیت و کرکتر سنگین و پر وزن سردار صاحب در تضاد قرار داشت.

3- سهم داشتن عمال کرملن و رهنمایی کی جی بی

4 - قرار روایت مرحوم استاد هاشمیان، مبتنی بر ملاقاتی که در زمینه ، با مرحوم خان محمد خان، وزیر دفاع وقت به عمل آورده بود، بی باوری شاه مخلوع یا مستعفی  در مورد راپور وزیر دفاع در زمینه کودتای سردار صاحب به شاه. 

امیدوارم تذکرات فوق موجب قناعت تان را فراهم نموده باشد، و گرنه، از تداوم کنگاش و طرح سوالات دیگر هراسی ندارم.    

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/USA.png
ساخته شده در 21.06.2024 02:24 توسط  
آخرین اصلاح در 21.06.2024 07:59 توسط 1073741823