تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-06-27T22:00:00Z

اسم

الله محمد

محل سکونت

آلمان

تبصره

 جناب محترم آقای ملکیار صاحب!

با عرض سلام و احترام به شما محترم و آرزوی صحت و سلامتی شما از تبصره اخیر تان در ارتباط تحلیل های بنده ابراز تشکری نموده، خداوند همه ما را در پناه خود داشته باشد. 

1-"تبصره های تحلیلی شما را در مورد نوشته های سلسله دار آقای عبدالله کاظم، تعقیب میکنم."

تعقیب نمایید برای صحت و سلامتی روح و روان مفید است، زیرا تبصره های بنده غرض روشنایی تاریخ کشور بوده که انرا وظیفه ملی و وجدانی خود می دانم.
به نظر بنده نادانی های ما بوده که ملت ما را به مشکلات بی شمار مانند تلفات جانی و مالی، مهاجرت، اشغال و غیره و غیره مواجعه نموده بود. هر فرد این کشور ضرورت به این دارد تا در پرتو فرهنگ غنی اسلام و جهان غرب و شرق با تربیه و تعلیم سالم اینده این کشور را تا حد توان خود ساخته و کمک نموده بتواند. 

2-"صادقانه باید بگویم که باریک بینی و مو شگافی شما بسیار قابل توجه و هم قابل قدر است."

زندگی در اصل باریک است و باید تمام باریکی انرا در نظر گرفت تا بتوانیم در جامعه مخصوصاٌ هر گاه وظیفه خطیر رهبری یک کشور را داشته باشیم برخورد درست نموده بتوانیم. در غیر آن همه ما شاهد ان بودیم که چی بالای ما در اثر درک نه نمودن این باریکی ها از طرف به اصطلاح رهبران ما بالای خود شان و فرد فرد این ملت امد.  ما باید کنون این باریکی ها را درک نماییم و انرا اساس قرار داده دروازه های مکاتب را بالای بنده گان اناث  خداوند باز نگاه داشته تا اینده ما را با  با جوانان مذکر ما در فضای قوانین اسلامی ما ساخته و اینده سعادت مند در بین ملت های جهان داشته باشیم. توکل به خدا. 

3-"خصوصا” توانایی شما در تشخیص تحریف ها و سؤ تعبیر های آقای کاظم از وقایع تاریخی که به منظور سمت و سو دادن و ماله کشی وقایع به ذوق خودش، صورت میگیرد،"

بلی، داکتر کاظم  بنام نویسندگی در واقعیت به یک عمل فوق العاده خراب تعریف وقایع  دست می زند. از یک طرف هر انکس که نوشته های وی را بخواند به راه غلط برده می شود و افکار غلط بالای تاریخ کشور پیدا می نماید و از طرف دیگر تا زمانیکه به واقعیت اصلی قضایا دسترسی پیدا نمایند هر گاه پیدا نموده بتوانند باعث اختلاف در جامعه می گردند. خداوند واحد و شاهد است که بنده از روی عقل و منطق به تبصره بالای مقاله های تاریخی و یا هم سیاسی وی می پردازم و نه اینکه با وی کدام اختلاف داشته باشم و حتی احترام وی را زیاد هم دارم زیرا معلومات های زیادی را نوشته های وی اموخته ام. 

4-"و شما بر آن انگشت گذاشته و آنرا برملا می سازید، واقعا” قابل تحسین است."

بنده از مجبوری در صورتیکه ضرورت باشد  این کار را می نمایم، زیرا  هیچ پهلوان نمی تواند تنها با خود پهلوانی نماید. شما در استدیم دیده باشید که دو پهلوان با هم در گیر هستند و یا دو نفر هستند که با هم شطرنج می نماید و غیره. بنده نخواهم گذاشت که بالای تاریخ کشورم تنها یک نفر پهلوانی نماید، ما هم در همان تاریخ بزرگ شده ایم و با منطق و فلسفه اسلامی فکر و هوش خود را روغن داده ایم . این کشور پهلونان زیاد دارد که باید برایشان موقع داد ه شود در صورت استعداد انرا برای بیرون بردن کشور در سطح جهانی از نگاه اجتماعی و اقتصادی بالا برد نه اینکه تمام روز در دهن تاریخ گذشته و سیاست کشور خود  نا حق بزنیم.    یعنی هر گاه بنده تبصره نمودم و به نظر کسی درست نبود باید ان نقطه را اقتباص نموده دو باره بالای ان نظر خود را ارایه بدارد تا موضوع بهتر باز گردیده و جر و بحث را جالب بسازد. منطق بگو و منطق بشنو، زیرا همین وسایل که با هم از آن استفاده می نماییم  تا با هم تبادله افکار نماییم به  اساس منطق و فکر منطقی دیگران ساخته شده و در اختیار ما قرار دارد . خداوند هستی را به اساس تعادل منطقی استوار نگاه داشته. در قرا ن امده که در باره اسمانها یعنی ستاره گان تفکر کنید که انرا چطور با ستونهای که شما انرا نمی بینید استوار نگاه داشته ام. که در اینجا منظور از ستونها همان قوه های جاذبه است که با چشم دیده نمی شود در بین کرات سماوی. 
ما هم اگر متحدانه منطق درست را قبول نماییم می توانیم وضع خود را تغیر دهیم حتی در سطح کشور.  

 یک بار دیگر تشکر از اینکه این موقع را برای نوشتن چند سطر برایم مساعد ساختید. 

عضو عضوم نشهء کیفیت مژگان اوست
دست اگر بر هم فشانم لغزش مستانه است

بیدل 


کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/DE.png
ساخته شده در 28.06.2024 12:23 توسط  
آخرین اصلاح در 29.06.2024 04:30 توسط 1073741823