تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

اجازه ها را اداره نماییداجازه ها را اداره نمایید

تاریخ

2022-11-03T23:00:00Z

اسم

محمد داؤد مومند

محل سکونت

متحده ایالات

تبصره

​پیشنهادی به افغان جرمننان در مورد علامه محمود بیگ طرزی

شاغلی محترم داکتر صاحب سید عبدالله کاظم در بخش نود و چهارم مقاله دنباله دار خود مطالبی را در مورد مفکر بزرگ تاریخ معاصر کشور، علامه  محمود طرزی نیز نگاشته بودند، ضمناً داکتر صاحب کاظم ضمن سفر و سیاحت به استانبول، سعادت زیارت جنت مکان طرزی را نیز حاصل نموده، فوتو ی جناب داکتر صاحب و میرمن محترمه و هم چنان دختر محترمه شان حین اتحاف دعا به زیارت مغفور طرزی در سایت افغان جرمن بدست نشر سپرده شده است، داکتر صاحب کاظم ضمناً آرزومندی خود را برای انتقال عظام رمیم طرزی و دفن آن کنار علامه صاحب افغانی ابراز داشته اند.

چندین سال قبل که افغان جرمن اجازه میداد مطالب من در آن سایت نشر گردد، من پیشنهاد نمودم که عظام رمیم علامه صاحب طرزی به کابل منتقل و در جوار علامه صاحب افغانی دفن گردد.

و همچنان پیشنهاد نمودم که استخوان های خلیل الله خلیلی که از طرف حکومت شورای نظار و جمعیت ستم پرچم به کابل منتقل و با زبر دستی در جوار سید افغان مدفون گشت، از کنار مزار فیض آثار علامه صاحب افغان برداشته شده و در کنار سرور و سردار و بادار و ولینعمتش یعنی بچه سقو گور شود، تا بعد از مرگ هم در جوار همدیگر قرار گرفته و ارواح خبیثه شان از غازی محمد نادر خان شهید بد گویی کنند.

تذکر داکتر صاحب کاظم مورد استقبال شاغلی سیستانی با توضیح بعضی اشتباهات در قسمت سنوات و هم چنین شاغلی محمد یونس که همیشه بنام مستعار مینویسند مواجه گردید.

قرار روایت چند سال قبل یک هموطن در سایت افغان جرمن  و هم چنان فوتوی مزار مرحوم طرزی که توسط کاظم صاحب بدست نشر رسیده، مزار مرحوم طرزی به حالت زاری قرار دارد.

پیشنهاد من به داکتر صاحب کاظم، شاغلی سیستانی، شاغلی محمد یونس و شاغلی قیس کبیر و تمام مجریان و همکاران قلمی سایت مذکور این است که برای ساختمان آبرومندانه مقبره علامه طرزی به جمع آوری اعانه پرداخته و شاغلی قیس کبیر بعد از جمع آوری اعانه و دیزاین یک نقشه مناسب توسط همکاران مسلکی سایت مذکور، به ترکیه تشریف برده  و توسط کدام قرار دادی به اعمار مقبره بپردازد. باور دارم تنها شاغلی یونس خان که عاشق محمود طرزی است شاید پنج هزار دالر روان کند .

اینجانب به قدر توان در اعانه سهم خواهم گرفت.

منتظر غیرت افغانی همکاران افغان جرمن خواهیم بود.

مننه  

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/USA.PNG
ساخته شده در 01.01.2023 16:02 توسط 1073741823
آخرین اصلاح در 01.01.2023 16:02 توسط 1073741823