تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

اجازه ها را اداره نماییداجازه ها را اداره نمایید

تاریخ

2022-11-04T23:00:00Z

اسم

الله محمد

محل سکونت

آلمان

تبصره

 جناب محترم آقای حلیم حکیمی!

با عرض سلام و با اظهار معذرت که اسم تان را در نوشته قبلی اشتباهی نوشت بودم. 


1-"It looks like you have difficulty comprehending the difference between Arab bloodline and the political institutionalization of Sayed, Mir, Hazrat,...."

نخیر کدام مشکلی درک وجود ندارد، بلکه چنانچه قبلاٌ تذکر دادم بعد از ظهور اسلام و بخش آن در مناطق مختلف ساختار های  جوامع  با تغیراتی روبرو شده که در جریان انکشاف اجتماعی تاریخی 1400 سال جز آن لا ینفک ان اجتماع میباشند. باز هم در زمان شاهی در همسایگی ما طور  مثال یک فامیل حضرت در یک خانه کرایی  زندگی داشت که مردمان فوق العاده محترم و با ادب و اجتماعی بودند.  مسلم که کلمهء حضرت زیادتر باعث می شد که بنده هم در مقابل شان  اداب درست بر خورد اجتماعی یعنی دینی را مراعات نمایم که زیدتر از همان محبت و بر خورد انها سر چشمه می گرفت. به همین ترتیب یک خانواده سید هم در کوچه مقابل زندگی داشتند که سه برادر در یک حویلی بودند و با اولاد های شان ما هم بازی بودیم. بنده به همین ترتیب از همین فاملی چنین خاطرات بسیار خوب دارم. یکی از ان برادران موتروان بود و اومال را به ایران انتقال می  داد که فقط گفته می توانم که مردمان پاک و بی الایش بودند. به همین ترتیب در سراسر افغانستان چنین مردمان وجود داشت که بعضی شان مسلم سیاسی بوده باشند اما نمی توان با یک کتله بزرگ مردم  چنین برخورد نمود. بنده موافق نظر شما نیستم و این یک موضوع بسیار مهم اجتماعی با جزییات زیاد است که لازم دارد یک کتاب بالایش نوشت که ایا تیوری شما درست است و یا خیر و اگر هم درست باشد، ایا چنین بر خورد درست است و یا خیر. 

 

2-"I am not referring to regular John Due, but pointing to brought- in intellegance assets and installed to function as birthright based genetic superiors mesmerizing millions of natives - "read Pashtuns, Tajiks, Hazaras, Uzbecks, Arabs, ... - to complete obedience. Large scale social submissiveness keep society backward and block prograss.


به نظر بنده این موضوع زیاتر یک موضوع سیاسی اجتماعی و یا هم جامعه شناسی میباشد نسبت به موضوع جنیتکی. قابل یاد آوری است عوامل دیگری است که جامعه را عقب نگاه میدارد و نه این عامل و اگر هم این عامل را هم با ان جمع کنیم شاید یک فیصدی بسیار زیاد کم حصه داشته بتوانند.  رهبری یک اجتماع باعث عقب مانی یک اجتماع عمدتا می گردد چنانچه خود شما تذکر می دهید که اینها خود شان با درجات بالا تحصیل می کنند که مسلم خواهان انکشاف هم هستند طور مثال محترم داکتر کاظم فکر نمی کنم که بر خلاف ترقی اجتماعی باشند. 


3-Please get off your eyes from your old Bedel-Book and study the DEADLY consequence of societies divided to superiors few and inferiors' classification"


بنده زیاد  وقت است که کتاب های بیدل از مطالعه ام گذشته و اکثریت افکار اجتماعی نامبرده امروز هم چلش دارد، زیرا فهم و درک واقعیت ، زمان را نمی شناسد. در دورن کتاب قرا ن همان مفاهیم واقعی در مورد انسان وجود دارد که 1400 سال قبل وجود داشت  و امروز هم وجود دارد. مطالعات بنده در موضوع ذکر شدهء بالایی شما هم از نظر تیوری و هم عملی برایم اموزه های زیادی بدست داده که بنده به این نتیجه رسیده ام که علت اصلی تقسیم اجتماع به قدرتمندان و زیر دستان از زمان فرعون تا امروز چیزی های دیگری غیر از ان چیزی است که شما با آن مصروف هستید و انهم در درون خود انسان نهفته است  که از نظر بیولوژ یکی  و روانشناسی  بحث بسیار زیاد وسیع میباشد  تا این اتش را خاموش نمود.


آنکه عاقل بود در دریا رسید

شد خلاص از دام و از آتش رهید


 مولانا

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/DE.png
ساخته شده در 01.01.2023 16:02 توسط 1073741823
آخرین اصلاح در 01.01.2023 16:02 توسط 1073741823