تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

اجازه ها را اداره نماییداجازه ها را اداره نمایید

تاریخ

2022-11-15T23:00:00Z

اسم

Akhtar M. Yusufi

محل سکونت

USA

تبصره

​بازهم اعلامیه معمای "حکومت همه شمول"!

وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در تازه ترین اعلامیه خویش می گوید، " این وزارت به تلاشها و فشارهای خود بر طالبان برای "انتقال قدرت" به یک "حکومت همه شمول" در افغانستان ادامه میدهد. "

به همه معلوم است که امریکا و متحدین آن بعد از خروج قوای نظامی اتحاد شوروی از افغانستان، تنظیمهای "جهادی" و تروریستان که درجنگ علیه شوروی از آنان کار گرفته بودند، برای پیشبرد و کار گرفتن از آنها در جنگهای نیابتی رقابتی خویش برای آینده بالای آنان سرمایه گدزاری کردند. هبچ جای شک نیست، که قدرت بزرگ چون ایالات متحده امریکا با اقتصاد قوی، امکانات وسیع ساختارهای اجیران که در طی بیش چهار دهه بالای آنانکه سرمایه گذاری کرده است، می توانند توسط فشار یا بدون فشار هم یک گروپ اجیر خود را از "قدرت" بدور سازند، در عوض گروپ اجیر دیگری خود را وار صحنه "قدرت" بسازند.      

این تیاتر گردش بازی تغییر و تبدیل امریکا و متحدین آن دو گروپ مانند بازی کچالو داغ است، وقتی یک کچالو داغ دستش را بسوزاند، آنرا بدور می اندازد. بیش از سی سال است که امریکا و متحدین آن اولین دستهای تنظیمهای "جهادی" اجیر خود را بتاریخ (۸) هشت اپریل سال ۱۹۹۲ میلادی مصادف ۲۸ ماه ثور ۱۳۷۱ شمسی در رأس صبغت الله مجددی وارد افغانستان ساختند. تعامل بازی تغییر و تبدیل  امریکا و متحدین آن طوری است که اجیران خود را در دو گروپ تقسیم نموده است، از دو گروپ بنوبت گروپ اول زمانی که تنظیمهای "جهادی" را برخصتی و استرحت می فرستند، گروپ دوم طالبان را بر سر "قدرت" مؤظف می سازند. گروپ مرخصی را با علم الخبر رخصتی میدهند، گروپ اجیران در ایام رخصتی معاشات و ماکولات شان بدون وقفه حواله حواله می باشد، وقتی طالبان در قدرت هم نبودند معاشات ایشان از دو مرکز پرداخته شده است، گروپ تأمین ارتباطات در کابل از یک حساب جدانگانه دفتر حامد کرزی توسط حکمت کرزی، و گروپ جنگی شورای کویته توسط استخبارات آی. ایس. آی. پاکستان پرداخته می شد. امریکا و متحدین آن در طی سه دهه  تا اکنون این ششمین بار است که دسته های فاسد و ادمکش خود را یکی پی دبگری را بر سر گرده های مردم در افغانستان با بهانه های متعدد تعویض مینمایند. صبغت الله مجددی، برهان الدین ربانی، ملامحمدعمر ، حامد کرزی، اشرف غنی+عبدالله عبدالله و گروپ کنونی طالبان در ۱۵ ماه اگست ۲۰۲۱ میلادی تحت رهبری ملا هیبت الله جنرال آی. ایس. آی. را بقدرت رساندند. اسم ملا و جنرال برای خواننگان محترم مایه تعجب نباشد، جنرال ضیا برای فارغین مدارس مذهبی در ادارات ملکی و نظامی پاکستان لوایح مقرری ساخته است، فارغین مدارس مذهبی در پاکستان بحیت افسر استخبارات  آی. ایس. آی. مقرر می شوند، ملا هیبت الله جنرال آی. ایس. آی. است، همچنان مولوی فضل الرحمن نیز فسر استخبارات آی. ایس. آی. است که حزب جمعیت "اسلامی" را رهبری میکند.

برای امریکائبها و متحدین پولدار آن، چپراستیها و اجیران ایشان چب در "قدرت" و یا در  "استرحت" باشند، تغییر و تبدیل برای شان هیچ فرقی ندارد، آنان در هردو حالت برحال صاحب معاش و ماکولات خود هستند، تنها وظایف اجیران و مزدران بیگانه در افغانستان تعویض می شوند. مگر برای ملت مظلوم افغانستان تغییر و تیدیل گروپهای بنگی و جنگی امریکا و متدین آن، نهایت دشوار و  تراژیدی طاقت فرساست. مردم مظلوم و بیدفاع افغانستان درجنگهای بیگانگان کشور شان کاملأ ویران شده است، افغانها با کالبد پر خود شان همه دار و ندار، حیات خود و زن و اولاد خود را از دست دادند، افغانها بیگناه، بیرحمانه کشته می شوند، افغانها از آتش جنگ دشمنان بیگانه سرزمین، خانه و کاشانه خود را رها و از کشور خویش فرار میکنند. اینست جنایات نابخشودنی دشمنان مردم افغانستان و اجیران شان در کشور آبایی خود شان.

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/USA.PNG
ساخته شده در 01.01.2023 16:02 توسط 1073741823
آخرین اصلاح در 01.01.2023 16:02 توسط 1073741823