تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

اجازه ها را اداره نماییداجازه ها را اداره نمایید

تاریخ

2022-11-26T23:00:00Z

اسم

لالپوروال

محل سکونت

متحده ایالات

تبصره

​گرانقدر محترم اختر محمد خان یوسفی صاحب!

بعد از عرض مراتب احترام و تمنیات نیک

از معلومات بسیار ارزنده و آموزنده شما در مورد حضرت بایزید روشان و طلب استمدادش از احمد خان لالپوری، متشکرم.

اینجانب مونو گراف تحصیلی خود را با استاد و دوست بزرگوارم پوهاند صاحب فضل ربی پژواک که یکی از وطنپرپرست ترین و متقی ترین و پاک ترین شخصیت دوره معاصر بودند، به رشته تحریر کشیده بودم.

حضرت بایزید روشان و خانواده اش، بیرق و  علم مبارزه را علیه دولت استکباری مغلی و ضد افغانی، بر افراشت و لذا از طرف ایادی دولت مغلی مانند سید علی ترمذی که ارتباط خواهر زادگی با دربار مغل داشت و شاگردش اخوند دروزه، تکفیر گرددید.

نا گفته نماند که سید علی ترمذی از زمره اجداد مادر کلان پدری ام میباشد. ولی دشمنان مردم و ملت خود را نباید تحت اصل حب و بغض، خوب و شخصیت بزرگوار دانست.

گرچه تولذ این جانب در ولسوالی اندر ولایت غزنی صورت گرفته ولی مقبره پدر بزرگوار و پدر کلانم که بتام غازی دوست محمد خان شهرت داشت، در قریه تاریخی لالپور یا لعلپور موقعیت ذارد.

یک مطبی را که  در نوشته تان قابل تصحیح میدانم و آن اینکه داکتر صاحب احسان خان لمر، به استاد جهانی کدام مطلب توهین آیز ننوشته و تنها به جواب یک مستعار نویس و یک هموطن دیگر پرذاخته است. مطابق اخلاق مطبوعاتی داکتر صاحب لمر باید  پیشنهاد استاد جهانی را نادیده نمیگرفت.

در مورد داکتر صاحب کاظم بایذ عرض کنم که کتاب شان در مورد شاه محمود خانن غازی تا حد مقدور بیطرفانه نگاشته شده است، از حق نباید انکار کرد.

در مورد داکتر صاحب احسان خان لمر باید عرض کنم که موقف مبتنی بر بغض شان علیه خانواده نادر خان  غازی، با مشی چپگرایان و کودتا چیان ثوری در موازات کامل قرار دارد، جناب شان قابلان و آدم کشان و ترورسیت ها مانند سید اسمعیل بلخی که میخواست با همکاری خواجه نعیم اعلیحضرت شاه محمد ظاهر شاه و هم شاه محمود خان غازی را ترور کند در ردیف آزادی خواهان و مشروطه خواهان قلمداد میکند.

بهتر داکتر صاحب احسان خان لمر سوانح خود را صادقانه و شرافتمندانه در آرشیف خود در سایت افغان جرمن درج نماید. زیرا گفته اند کسی را که حساب پاکست از محاسبه چه باک؟

اختفاء شخصیت  دلیل داشتن ریگ در خمیر است.

یکبار دیگر از معلومات تان متشکرم.  

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/USA.PNG
ساخته شده در 01.01.2023 16:02 توسط 1073741823
آخرین اصلاح در 01.01.2023 16:02 توسط 1073741823