تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

اجازه ها را اداره نماییداجازه ها را اداره نمایید

تاریخ

2022-12-17T23:00:00Z

اسم

محمد داؤد مومند

محل سکونت

متحده ایالات

تبصره

درد زبانی و فارسیستی آیت الله محق!!!

امروز مقالۀ آیت الله، محمد محق افغان جرمنی را در ویبسایت کلان و پیراخ افغان جرمن تحت عنوان (دشمنی با امام ابو حنیفه، در باره تغییر نام چاریکار) مطالعه نمودم.

نوشته آیت الله محمد محق، محک انکار نا پذیر یک واقعیت مسلم است که حکومت امارت اسلامی طالبان، که قسمت عمده ایشان پشتون تباراند و به زبان ملتی افغانی- پشتو صحبت میکنند، فارسیست ها و مهاجرین کولابی و جواسیس و ایجنت های ایران را معده درد ساخته است.

همانگونه که اتحاد شوروی درافغانستان سرمایه گذاری بزرگ نموده بود و صدارت فرزند، فرزانه کشور محمد موسی شفیق زنگ خطر بزرگ برای انهدام  سرمایه گذاری سیاسی، نظامی، اقتصادی و کلتوری شان بود، علی السویه دولت ایران از زمان تسلط صفویان خونخوار که  با آله مخصوص زبان بُری، زبان پشتون تباران کشوررا میبرید و به ترویج مذهب شیعه پرداخت و حتی پشتون تباران را با ظلم و ستم مجبور ساختند که کیش مذهب شیعه را بپذیرند، چنانکه ساکنان پشتون تبار منطقه توپخانه در کندهار(قندهار) و ولایت پکتیا از مظاهر ستم دولت های فاشیستی ایران در زمینه است.

اکنون امارت اسلامی و حکومت طالبان نیز بخصوص به ارتباط زبان، فارسیست ها و ایجنت های ایران و کولابی های مهاجر را سخت غم درون و معده درد ساخته است.

آیت الله محمد محق که ویب سایت افغان جرمن چند سال قبل او را به حیث یکی از ستارگان سایت خود معرفی کرد، به مثابه یک ایجنت تهران و قُم و هم ردیف و هم فکر با سید مخدوم رهین، روان فرهادی، رزاق مأمون، محقق، خلیلی، مزاری و دیگران، عمامه و چادر سیاه غم و ماتم بر سر نموده چنین نفخ پرانی میکند:(..طالبان چنانکه به دروغ وانمود میکنند، میخواهند ارادت خود را به امام ابو حنیفه به نمایش پگذارند، برای این کار راه روشن و بی شائبه یی ( در واقعیت امر راه ظلمانی و شیطانی و فارسیسیتی- مومند) وجود دارد. آنها میتوانند زبان امام ابوحنیفه را یعنی زبان فارسی را زبان اول افغانستان اعلان کنند، تا همه بدانند که این ها به راستی به امام ابو حنیفه وفادارند. ....اگر طالبان .....زبان فارسی زبان نخست افغانستان اعلان کنند هم وفاداری شان به امام حنیفه ثابت خواهند شد و هم دوری شان از تعصب زبانی و عصبیت های زبانی.)

چه ادعای سفیهانه و مغرضانه و فاقد محتوای علمی و منطقی!!!

اهل تسنن در سراسر جهان با داشتن زبان های متفاوت، مذهب حنفی را قبول کرده اند، نه زبان فارسی امام ابو حنیفه را.

 برای حنفی مذهبان این مهم نیست که امام حنیفه، عرب زبان باشد یا هندی زبان و کدام زبان دیگر. مهم نیست که امام ابو حنیفه از افغانستان است یا عراق یا سودان.

درین جا عقیده مذهبی، شاخص اعتبار است نه زبان.

چنین به نظر میزسد که اگر زبان امام حنیفه عربی یا مانند مولانا ابوالکلام آزاد هندی میبود، مورد حرمت آیت الله محمد محق واقع نمیگردید!!!!

اگرزبان، شاخص اسلامیت باشد، پس تمام مسلمانان جهان به شمول آیت الله محمد محق و تمام ملل جهان به شمول ایران شوونیست و فارسی پرست باید به زبان مبارک عربی صحبت کنند.

زیرا زبان مبارک عربی زبان قرآن و زبان پیغمبر یک و نیم ملیارد مسلمانان جهان است.

اکنون اگر نام مزار را به افتخار نام پیامبر اسلام، محمدیه یا مدینه بگذارند، این بی حرمتی به مقام حضرت پیامبر اسلام خواهد بود، زیرا مردم ما متأسفانه به زبان حضرت پیامبر اسلام و زبان مبارک قرآن ، که زبان عربی است، آشنایی ندارند؟

اگر طبق نظر طفلانه و سفیهانه آیت الله محمد محق، زبان، معیار عقیده و اسلامیت ما باشد، باید مردم ما با تمام زبان های مروج در افغانستان خدا حافظی گفته و زبان عربی را به حیث یگانه زبان رسمی، ملی و مذهبی خود قبول کنند.

درین مختصر نمیتوان که از پالیسی آپارتاید دوره صقوی ها وشاهان بی ننگ پشتون تبار از زمان تیمور شاه درانی (مانند)، به بعد صحبت کنم، ولی به جسارت تمام میگویم که بزرگترین خیانت دورۀ بعد از کنفرانس  نجس و کثیف بن و دورۀ اشغال همانا، ایجاد تفرقه قومی و زبانی در افغانستان است.

غبار و فرهنگ و خلیلی بزرگترین خیانتی را که مرتکب شدند همانا افغانستان را خراسان ساختن است، که امروز تمام اعضاء شورای نظار و جمعیت ستم پرچم و کولابی های مهاجر بر این مدفوع شان نشخوار میزنند.

من حاضرم مطابق نظر آیت الله محمد محق زبان فارسی شان را به شرطی به حیث زبان اول کشور بپذیرم که تمام فارسی زبانان کشور و تمام پشتون تباران کشور و تمام مامورین دولت و قوای ثالثه دولت، ناشرین مطبوعات، اهل معارف به هردو زبان پَتو و دری (نه فارسی)، مطابق به مصرحات قانون اساسی جدید و قوانین فرعی جدید کشور، علی السویه  تسلط داشته، بنویسند و صحبت کنند.

در غیر آن برای من زبان ملتی افغانی – پشتو زبان اول و زبان قوم اکثریت در کشوراست و برای آیت الله محق و فارسیست ها وهم کیشانش (زبان و اسلامیتش)، زبان فارسی ایرانی باشد.

افتخار بر زعامت امارت اسلامی که تمام مفسدالدین فی الارض والسماء ستمی و جنایکاران جهادی را به اوطان اصلی شان یعنی کولاب و تهران و ترکیه فرار دادند.

افتخار بر امارت اسلامی که پنجشیرستان و هزارستان و خراسان کبیر نام نهاد  شمال را مجدداً (افغانستان) ساختند.

هر فرعون لره موسی شته

د آیت الله محمد محق او نورور فارسیستانو په مذهب طالبان پوهِیږی.

زه خوشحال بی ننګه نه یم چی به ډار کړم.     


کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/USA.PNG
ساخته شده در 01.01.2023 16:02 توسط 1073741823
آخرین اصلاح در 01.01.2023 16:02 توسط 1073741823