تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

اجازه ها را اداره نماییداجازه ها را اداره نمایید

تاریخ

2022-12-28T23:00:00Z

اسم

الله محمد

محل سکونت

آلمان

تبصره

دوستان گرامی سلام!

بعد از عرض ادب، سلامتی همهء تان را از بارگاه خداوند متعال آرزومندم. 

از محترمه نویسنده ورزیدهء حقایق تاریخ کشور ، خانم ملالی موسی نظام جهانی تشکر نموده که با مقاله شان جهالت های جاهلین تاریخی کشور را  در خاطره ها به نمایش گذاشته اند .

ضمنا از محترم پوهاند صاحب دودیا ل هم جهانی تشکری نموده، که در ارتباط اداره و مدیریت به صورت علمی روشنی انداخته اند  که بنده از ان  زیاد  اموختم،  یعنی تفکرات بنده را  در ارتباط مدیریت به صورت منطق و علمی آن مهر تایید زده اند، که فقط چنین می توان یک کشور را مدیریت سالم نمود. 

البته قابل ذکر است که چندی قبل محترم متفکر زبردست در امور تاریخی آقای مومند صاحب گرامی جویای احوال بنده شده اند که با استفاده از فرست های مناسب نمی خواهم در اینجا زیاد غیر حاضری نمایم تا در لست منفکین در امتحانات سالانه قرار نگیرم.

 

با وجودیکه بنده فوراٌ بعد از جویا شدن دوست گرامی و عالیقدرم آقای مومند خود را در صنف رسانیده و تیار سیت استاد شدم، اما خبری از دوست گرامی دیگر ما محترم استاد زبان غلط ما خبری نشد، که بنده به اساس چهره افسانوی سفید شان بالای پوست گندمی شان حدس می زنم که دولت آلمان  وی را به حیث سانتا کلاوس یعنی مرد عید کرسمس یعنی عید حضرت عیسی "ع"  انتخاب نموده تا خانه به خانه رفته و اطفال و کلان سالان را از خوشی های این عید بهره مند سازند. به هر صورت ، هر جا این مرد تاریخی،  تاریخ زمین    با شد ، ارام و صحتمند باشد،  که بنده یک بار شرف دیدار روی مبار شان را در آلمان تا کنون داشته ام و از صحبت شان زیاد لذت برده ام. 

به افتخار استاد معرفی صاحب شعر ذیل را بعد از آرزمندی سال نو عیسوی برای همه دوستان این و آن صحفه تقدیم نموده به امید اینکه سال صحتمند و خوشی همه ما داشته باشیم:

قید جسمانی گوارا کرد افسون معاش

بهر آب و دانه خلقی در قفس دارد وطن

 

زندگی بیدل جهانی را ز مرگ اگاه کرد

محو بود رفتن گر نمی بود آمدن


کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/DE.png
ساخته شده در 01.01.2023 16:02 توسط 1073741823
آخرین اصلاح در 01.01.2023 16:02 توسط 1073741823