تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

اجازه ها را اداره نماییداجازه ها را اداره نمایید

تاریخ

2022-12-29T23:00:00Z

اسم

محمد عارف عباسی

محل سکونت

USA

تبصره

روز سیاه ، مصیبت آفرین تباه کن و ویران گر تهاجم جابرانه و ظالمانه ای غیر برابر اتحاد جماهیر اشتراکیه شوروی زمان، خلاف همه معاهدات و توافقات سیاسی اش  بر ملت بی دفاع ، صلح دوست و همسایه ای خوش باور افغانستان.
در ۱۸۳۹ ابر قدرت دیگر زمان امپراتوری انگلیس برای تحکیم موقف و صیانت منافع استعماری و اقتصادی خود در هوس تسلط بر این سرزمین کرد ، طرحی ریخت و قدرت طلب سست عنصری را به حیث پادشاه برگزیده و در پیشاپیش قشون مجهز و مسلح خود قرار داده،  و آن را میله رفتن پنداشته با غره بودن قدرت نظامی امپراتوری اش و غارت های استثماری اش این اشتباه بزرگ تاریخی اش را موفق و موجه دانست.ه به راحت بدون هراس در کابل رحل اقامت افگند.

غافل از از این که در مأوای شیران تجاوز کرده نهضت های های آزادی خواهی با یرغل ها و شب خون های اولاد سرسپرده ای آزادی  ای طبیعی آزادمنشی ، اسارت نا پذیری و روز سیاه ، مصیبت آفرین و ویران گر تهاجم جابرانه و ظالمانه ای اتحاد جماهیر اشتراکیه شوروی زمان، خلاف همه معاهدات و توافقات سیاسی اش بر ملت بی دفاع ، صلح دوست و خوش باور افغانستان.
در ۱۸۳۹ انگلیس برای تحکیم موقف استعماری خود هوس تسلط بر این سرزمین کرد و آن را میله رفتن پنداشته با غره بودن قدرت نظامی امپراتوری اش و غارت های استثماری اش این اشتباه بزرگ تاریخی اش را موفق و موجه دانست.
ولی غریو آزاد منشی از کوه پایه های این دیار برخاست و با یرغل ها و شب خون های بی هراس  فرزندان سرسپرده ای  وطن و سروران بردگی نا افغان از هر قوم تبار با یک وحدت بی مثالی روبرو شدند.



کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/USA.PNG
ساخته شده در 01.01.2023 16:02 توسط 1073741823
آخرین اصلاح در 01.01.2023 16:02 توسط 1073741823