تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-06-13T22:00:00Z

اسم

دوکتور صالح الدین سعیدی

محل سکونت

لندن

تبصره

يک قدم دیګر نادرست! 
 
حاکمیت طالبان در افغانستان با یک قدم منفی  دیگری، درجهت  منتفی ساختن حقوق طبعی و خدا دادی زنان در افغانستان گذاشت!
متاسفانه سیاست های استکبار،  و روشهای   غیر حقوقی و غیر شرعی  مبنی  تعهد پرداخت، سقف واحد  امتیازات  مادی زنان  یعنی  (معاش) ماهوار ، از اجیر تامدیر ومتخصص مبلغ ۵۰۰۰ افغانی، روش درست کار نیست! 
،  مسلم این است که  زنان و سایر اقشار وسیع از جامعهٔ افغان  دردناک ترین لحظات حیات  اجتماعی خود به سر می برند. ایشان از حق کار ، تحصیل و زندګی در تحت حاکمیت قانون  و زندګی با قواهد روشن مدنی و اسلامی در جامعه محروم ساخته شده أند و اینک با چنین یکسان سازی امروز یعنی ۵۰۰۰ هزار ماهوار برای تمام کتګوری های معلمین اناث ... ماهیت عصر خفتن در مراعات حقوق شهروندان و عصر خفتن در دولت داری را نیز ثابت میکند! 
به یقین این یکسان سازی و محرومیت از نقش مثبت و فعال در جامعه، ظلم و قدمی  دیگر بسوی  ذلیل سازی، تحقیر و استبداد  بیشتر  علیه زنان قهرمان و زجر دیدهٔ ملت افغان میباشد و هست. این نوع اقدمات و کار کرد های طالبان موجبات اوجګیری مخالفت  و قوت بیشتر مخالفت به ضد حاکمیت بی حد و حصر طالبان  را مصممتر میسازد! 
به این ترتیب آنچه طالبان به نمایش میګذارند و انجام میدهند،  اضرار و تاوان اش  راملتی افغان می پردازد و به دوش میکشد. 
ملت افغان بعد از محروم ساختان زنان در تمام عرصه های بشری در جامعهٔ افغانی، محتاج سازی بیشتر شان و سوق دادن شان به استقامت فساد است. 
بازګشت زن به جامعه، تعلیم، تحصیل ، کار و کسب مزد و معاش حلال،  حق انسان جامعهٔ ما و مسلماً حق نیم پیکر جامعه، یعنی زن و دختر این ملت است! 
مردم افغانستان ( ان شاء الله تعالی ) به این حق خویش رسیدنی أند! 
مدافعان منافع ملی افغانستان این عمل طالبان را نکوهش و با تأثیرات معکوس ( کنترافرودکتیف)  میداند. 
پايان 
د ص سعیدی 
۱۴/۶/۲۰۲۴


کشور

ساخته شده در 14.06.2024 12:20 توسط 1073741823
آخرین اصلاح در 14.06.2024 12:25 توسط 1073741823