تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-06-17T22:00:00Z

اسم

امین ارسلا

محل سکونت

هالند

تبصره

​جناب الله محمد سلام و احترامات!

جهت ثبوت تاسف من در مورد دنباله روان طالبان،  بگفته جناب مومند "بخوان و بدان"

تاریخ طالبان در حال ختم شدن است.

ملا هبت الله امروز در نماز عید از کنار رفتن خود سخن گفت و طالبان را به یکپارچگی و وحدت تشویق نمود.
از جانب دیگر سفیر سابق پاکستان تایبد نمود که مناسبات مقامات پاکستانی با طالبان انقدر سرد شده که در تصور نمیگنجد.
این موضوعات نشاندهنده انست که، رهبری طالبان در قدرت گم شدند و انچه را که برای امریکایی ها در موفقتنامه دوحه وعده داده بودند ، نتوانستند در عمل تطبیق نمایند.

امروز مفتی اعظم طالبان آموزش خواندن و نوشتن برای زنان حتی در خانه را جایز  ندانست!!!

این مفتی طالبان در مورد کشورهای اسلامی که به زنان حق آموزش قایل‌اند، می‌گوید این کشورها به نام «اسلامی» هستند، اما در واقعیت قادر به تطبیق احکام شریعت نیستند.

عبدالعلی دیوبندی تاکید می‌کند که رفتن زنان به نماز جماعت و یادگیری نوشتن برای آن‌ها «موجب فساد می‌شود.»!!!

بیش از هزار روز می‌شود که طالبان مانع بازگشایی مکاتب دوره‌های ثانوی و عالی به روی دختران شده است. طالبان همین گونه از ۲۹ قوس ۱۴۰۱ به اینسو ادامه تحصیل دختران و زنان در دانشگاه‌ها را نیز متوقف کرده است.

به نظر می‌رسد که عبدالعلی دیوبندی در پاسخ به سوال یک شنونده رادیو درباره آموزش از منظر «شریعت اسلامی» برای زنان می‌گوید:

«اگر زنان نوشتن را بیاموزند، به دیگران نامه می‌نویسند.» او اضافه می‌کند: «زنان پیر و جوان از آموزش و رفتن به جماعت ممنوع شده‌اند، چون عصر ما زمانه فتنه است و این امر باعث فساد زنان می‌شود».!!!

دیوبندی همچنان در سخنرانی خود در مورد استفاده زنان از گوشی‌های همراه نیز هشدار می‌دهد و می‌گوید زنان با استفاده از تلفن همراه «روابط ایجاد می‌کنند و به فحشا و منکرات روی می‌آورند».
نتیجه اینکه، مردم نیز از اینها متنفر هستند و کشور های مداخله گر میخواهند با استفاده ازین فرصت مقاصد خود را پیاده نمایند. اینکخ درین بازی ها و رقابت های شرق و غرب مردم بیگناه کشور ما پامال میشوند برای انها فرقی ندارد.
امید است مردم هر چه زودتر از خواب غفلت بیدار شوند و سرنوشت خود را خود شان تعین نمایند. در غیر ان این بدبختی و جنگهای نیابتی خاتمه نخواهد یافت.

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/NL.png
ساخته شده در 17.06.2024 23:38 توسط  
آخرین اصلاح در 18.06.2024 11:23 توسط 1073741823