تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-06-21T22:00:00Z

اسم

الله محمد

محل سکونت

آلمان

تبصره

​جناب محترم مایار صاحب گرامی!

با عرض سلام و آرزومندی صحت شما از بارگاه خداوند پاک در ارتباط نوشته اخیر تان چند سطر علاقه گرفتم بنویسم:

شما می نویسید که: "اگر متاعی باشد، ایجاب میکند تا در مورد بحث نموده تا دیده شود که وطن ما چی در پیش دارد."

به نظر بنده متاعی نباید داشته باشد، اما با وجود آن از اینکه شما تکلیف کشیده اید و این معلومات را با ما شریک ساخته اید که بنده از ان اطلاع نداشتم چند جمله به احترام شما محترم می نویسم:

1-"شکست ابر قدرت سومی در طول دو قرن اخیر در افغانستان جهان غرب را سخت رنجانیده که از این مخمصه رهائی ندارد."
بنده فکر می کنم شکست گذشت و  حالا بایست شکسته را توانست با علم و فهم و قربانی های که در اثر این شکست ها داده شده دو باره آیاد نمود.  بنده فکر نمی کنم که جهان غرب و شرق رنجشی به آن شکلی که تصور شود داشته باشند. شرق و غرب به سرعت بعد از انجام یک عمل با زیر بنا های که دارند مخصوصاٌ فکری،  راه های جدید و پیوند های جدید را در پیش می گیرند. روسیه انگلستان و امریکا و غرب با وجود شکست با قدرت کامل در سطح جهان حضور دارند و سیاست بین المللی را تحت اداره خود در شورای امنیت به حیث پنج عضور دایمی ان بدست دارند. 
از قدرت اقتصادی و نظامی انها که بگذریم. خیال شکست  ما قسمیکه معلوم می گردد باعث زدن ضربات سنگین به ما می گردد. افتخارات شکست زمانی مکمل می گردد که انانیکه در اثر این شکست ها متضرر شده اند لااقل به تمام معنی راضی نگاه داشته شوند و شکایات شان به نزدیک صفر معقول و منطقی تقرب داده شده بتواند. 

2-"یک ملابرادری امریکا را در میدان زورآزمائیی سیاست چنان شکست داد که درد آن از تحمل شان خارج شده است."
به نظر بنده این ملت افغانستان بود که با درک اشغال وطن توسط بیگانگان نادان   و خیانت همه جانبه همدستان نادان داخلی شان، در برابر شان  مبارزه جسمی و قلمی نموده و بدست محترم ملا برادر این امکات سیاسی را میسر ساختند.  که در نهایت منجر به تسلیمی سیاسی و در نهایت نظامی شان شد.  یکی از این قلم بدستان محترم استاد داکتر تره کی بودند که با اظهار "مقاومت مسلح" شان در نوشته های شان طرف انتقاد قرار می گرفتند اما در نهایت با تجزیه و تحلیلی های سیاسی و حقوقی شان در جریان سالهای دراز حق به جانب بیرون شدند. 

3-"در این اواخر رویداد های در رسانه ها نشر میشود که در آنها تغییری در نظام حاکم افغانستان لمس میشود."
بنده از این رویداد ها چندان اطلاعی ندارم. 

4-"از دیروز آغاز نمائیم که خبری نشر شد و در آن انگلستان تغییری در نظام از امارت به شاهی را در افغانستان مطرح نموده"

هر گاه لطف می نمودید منبع را می نوشتید تا مطالعه می شد که چی در  نوشته اصل قرار داده شده است.  

5-"و در آن از فعالیت های کرزی در این قبال و تماس های مخفی وی با استخبارات امریکا و انکلیس صحبت میکند."

پای نادان درجه اول کشور که در موضوع کشیده شده، معلوم می گردد که این یک خبر دروغ است که دست امارات اسلامی افغانستان در ان دخیل نیست. 
تا زمانیکه امارات اسلامی افغانستان از نگاه قانونی دست به تغیری نخواسته باشند بزنند ، حالت فعلی با تغیرات سیاست داخلی در مسایل کوچک اجتماعی و بزرگ حقوقی و قانونی مانند قانون اساسی و غیره قادر به ادره کشور بوده و ضرورتی به کدام شکل دیگر نظام وجود نمی تواند داشته باشد. 

5-"قدم دوم ملا هبت الله در بیانیه عیدش در قندهار تقاضای اکید به وحدت صف طالبان را نموده و میگوید اگر خواسته باشید مرا با وحدت طرد نمائید لیک اختلافات تان را قطع نمائید."

هر گاه جملهء بالا دقیق تجزیه و تحلیل گردد یک اظهار نظر معمولی بوده که بایست چنین اظهار می نمود،  تا وحدت صفوف اداره گننده گان را در نظام نگاه داشته، اما اینکه اختلاف وجود دارد که باید وجود داشته باشد یک موضوع مثبت بوده و بنده فکر می کنم که انهای که اختلاف نظر در اداره اجتماعی کشور دارند در نهایت موفق هستندو باید هم موفق گردند تا کشور از حالت فعلی خود بیرون شود. 

6-"در نهایت از مدت ایست که اشرف غنی بعد از سقوط  در فیسبوک طورچشمگیرفعال بوده و هر روز  نظر خودرا در میان میگذارد"
این شخص بی نهایت پلید ، انقدر منفور در کشور و جهان است که حکومت امارات اسلامی  با اندک ترین تماس با وی حیثیت خود را هم پاهین می اورند. سویه این شخص سویه فیس بوک است که فعال است و چند نفر فیس بوکی را فریب دادن تاثری در نظام هستی ندارد. 

7-"و در بیانیۀ تبریکی عید خود تقریباً چنین میگوید: نظام همه شمول به این معنی نبوده که فراریان نظام گذشته در ترکیب جدید جا داشته باشد."
اولاٌ تبریکی عید یک جوالی کشور به هزار مراتبه حیثیت دارد نسبت به تبریکی دروغ این شخص که خود را مطرح می نماید و خجالت هم نمی کشد که تنها در سه سال اخیر قبل از تغیر قدرت با عث قتل کم از کم صد هزار انسان در افغانستان گردید و حالا فامیا های انها را تبریکی می دهد.
 و  ی حاظر نبود پیشنهدات منطقی را غرض انتقال قدرت قبول نموده که کشور کنون در این حالت امده است که جامعه بین المللی حاضر به به رسمیت شناختن ان نیست. 

کسانیکه در اینده خواسته باشند تبصره های بنده را در این ارتباط  در جریان مذاکرات دوحه  تجزیه و تحلیل نمایند، چنان پشنهادات موثر برای کشور و جامعه بین المللی داده ام که ارزش جان صدها هزار انسان را داشت و ارزش مشورتی ملیارد ها دالر  ، اما همان ضرب المثل مشهور است که کپ ما و چیز خر همه یکی بود و است و چنان شد که بنده فکر می نمودم اما به شکل دیگری.
امید است  که خداوند متعال  حکام کشور را دید وسیع داده تا کشور را از حالت فعلی  بیرون نموده بتوانند با هر شکل نظام که موثر باشد و بنده فکر می کنم همین نظام کنونی   با  تغیرات موثر حقوقی و اجتماعی  خود در سطح ملی  و بین المللی کار امد خوب داشته مخصوصاٌ در منطقه.   

8-"فکر میکنم مطالب یاد شدۀ بالا ، اگر متاعی باشد، ایجاب میکند تا در مورد بحث نموده تا دیده شود که وطن ما چی در پیش دارد."

به اساس تبصره بنده متاع نیست. 

عالم یکتاست اینجا معرفت در کار نیست
خود سریها فهم ما را در گمان انداخته

بیدل

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/DE.png
ساخته شده در 22.06.2024 12:20 توسط  
آخرین اصلاح در 22.06.2024 14:31 توسط 1073741823