تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-06-29T22:00:00Z

اسم

قاسم باز

محل سکونت

امریکا

تبصره

​جناب ګرداننده ویب سایت اریانا افغانستان !
در نوشته سابق من که بنده بجواب یک مستعار نویس مشهور ویب سایتهای افغان - جرمن و اریانا که از کابل به زادګاه خود ، لعلپوره انهم به دعا و دیدن قبور اجداد  خویش و دیدن شخص (  خود ) وحید تورخم رفته نتواند ، هیچ هتک حرمت موجود نبود، بلکه معرفی فرد  بود که چندین بار به نام های مستعار جداګانه مینویسد.  .ولی دیګران را به مستعار نویسی متهم میکند. 
ثانیآ  خوش تیپه نیست بلکه ( قوش تیپه )  است ، 
فکر نکنم که در نوشته جناب عبدالجلیل جمیلی صاحب  چنین نوشته شده باشد . «   که   پوددگورنی و کا سیگین اشخاص شماره دوم اتحاد جماهیر شوروی سابق ترجمان را گفته باشند که در مجلس به برژنف حرفهای طرف افغانی را در همان مسله خاص درست ترجمه نه نماید، » 
اقا منتقید . فکر نکنم  جناب انجینر نجیب داوری صاحب چنین تذکر داده باشد . عبدالجلیل جمیلی صاحب مینویسد . وقتیکه برژینف موضوع اعتراض علیه متخصیصن غربی را یاد اوری نمود ترجمان روسی ګفته های پرژنیف را جویده نمی خواست ان ګفتار برژنیف را بطور که رهبر روس  ابراز نموده ابراز نماید.
جنابان خیال پرداز و متفکران ویب سایتها که از اصل جریان خبر ندارد چرا در هر مسله کشوری  مداخله بیجا میکند ، اینها فکر میکند که بنوشتن چند سطر بی محتوا میتواند بخود شخصیت و حیثیت سیاسی و ملی را کمایی کند  ، ولی نمی داند این خواب است و خیال است  جنون . مطمین ام اګر مرحوم صمد غوٍث این موضوع را در کتاب خود نمی نوشت این بیچاره های بی خبر تا حال نمی دانستند که در سفر دوم شهید سردار محمد داود به مسکو چی رخ داد. من به این بی خبر ها میګویم . که ان سفر از طرف افغانی پشنهاد شده بود نه از جانب روسی. ثانیآ دولتمردان افغان در ان سفر  لغو قراداد ۳۲ پرژه که مفاد خوب برای افغانستان نداشت و ان قراداد ها در سابق امضا و منعقد ګردیده بود لغوه میشد . 
یکی از اعضای ان سفر رسمی برادرم شهید عبدالمجید باز بود ویدیو کلیپ ان سفر در یوتیوپ موجود است . 
متفکرین ویب سایت اریانا افغانستان.
رژیم جمهوریت شهید سردار محمد داودخان را چند موضوع حیاتی برای افغانستان از بین برد.
۱- پلانهای اقتصادی دولت جمهوری نوین و بیانیه خطاب بمردم ، که یک پروګرام مترقی حیاتی و زاده دو پلان اقتصادی پنجساله اول ،و  دوم بود که با تطبیق پلان ۷ ساله افغانستان ، افغانستان نسبتآ متکی بخود میشد بود. این پلانهای اقتصادی و بیانیه خطاب بمردم داودخان به ګړونج شرق و غرب سازګار نبود. 
۲- سیاست مثبت و فعال در قضایا ملی و بین المللی،
۳- سیاست بی طرفی و عدم انسلاک. 
در اجلاس وزرا خارجه کشورهای عضو ان سازمان که در اوایل سال ۱۳۵۷ در کابل دایر میګردید مخالفت افغانستان به عضویت کشور کیوبا روسها را عصبانی ساخت.
۴- احداث کانال قوش تیپه ، 
۵- بنیان ګذاری حزب انقلاب ملی ،
اموارد فوق الذکر  پلانهای اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی رژیم جمهوریت نوین را روسها را وادار به عکس العمل ساخت .  بخوان بخوان بلبلک . 

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/USA.png
ساخته شده در 30.06.2024 15:42 توسط  
آخرین اصلاح در 30.06.2024 17:26 توسط 1073741823