تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-03-26T23:00:00Z

اسم

Hazarzbek Tajiashtun

محل سکونت

USA

تبصره

No photo description available.

مفاهیم و واقعات روز:

به قول از ریوتر و راپور نشریه اندیپندنت, تلویزیون ملی افغانستان تحت کنترل طالبان اخیراً سخنرانی منسوب به ملا هیبت الله آخوندزاده را، که در آن وی بر سنگسار و شلاق زدن زنان در ملاء عام تاکید کرد. وی  گفت: " فردا زنان را در ملاء عام سنگسار و شلاق خواهیم زد. همه اینها مخالف دموکراسی شما است." او سپس غربی ها را شیطان پرست توصیف و می افزاید: " من به نمایندگی از طرف خدا و شما از طرف شیطان " می نمایید.

رسامی حالت بالا را که می بینید, نمونه زهره-کفک کشتن مردم که در اروپا قبل از رنسانس معمول بود. تغییر بنیادی و اساسی در دوران رنسانس اروپاییان , مروج سازی نحو  تفکر- فرد- گرایی- محور در برداشت از مسائل بود. مردم اروپا از ظلم بی حد کلیسا , کشیش  و کشتار انوقت مرض وبا بوبانیک,  به تنگ امده به سرکردگی منورین یونانی اول در فلورنس ایتالیا انقلاب رنسانس را اغاز و عمدتا فرانسویان انرا در فرانسه به پیروزی رساندند.

نتیجه عمده انقلاب رنسانس این بود که مردم طرز مروج کلی- بینی و یا برداشت گله- یی- محور  از مفاهیم و مسایل را  که قرنها بین مردم اروپا مروج بود ترک و ضمینه را برای برخورد تحلیلی و واقعی با مفاهیم مساعد ساخت. بعد از رنسانس مردم اروپا با مروج سازی طرز- تفکر- تحلیلی از همه کشورها/ گروپها در همه امور موفق تر بوده سریعتر پیشرفت نموده اند.

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/USA.png
ساخته شده در 27.03.2024 15:12 توسط  
آخرین اصلاح در 27.03.2024 16:59 توسط 1073741823