تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-04-06T22:00:00Z

اسم

Hazarzbek Tajiashtun

محل سکونت

USA

تبصره

​ملالی موسی نظام 

"  چراغی که در خانه رواست، در مسجد حرام است....میرویس عزیزی، میلیاردر افغان که مالک عزیزی بانک نیز است، در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی اکس از حاکم دبی سپاسگزاری کرده و گفته برای همکاری در امور بشردوستانه در دبی دوباره تعهد می سپارد.....جایی مطالعه نمودم که این حاتم بخشی که نزدیک به مبلغی است که »دونالد ترمپ« به مشکل برای محکمه ای که سردچار است، فراهم نموده است. یعنی در حدود 150 ملیون دالر که میتواند بند آبی را برای انکشاف زراعت و تولید برق روبراه نماید، یا یتیم خانه ای را سربراه نماید. پناه بر خدا!!.... "

دوران پول و مسیر عبور ان حیثیت هسته را در سیاست داشته و این حاتم بخشی که محترمه ملال جان به ان اشاره دارد شاید جز پلان که عنقریب در راه امدن است, باشد:

 امیران شرق میانه در افغانستان کنونی رول عمده را بازی نموده و در هنگام تخلیه انی داکتر اشرف غنی قبل از رسیدن طالبان, دید فزیکی شیخ پوشان در شبکه ها اجتماعی ان هم  در محوطه  ان وقت ارگ کابل هنوز هم موجود و قابل دید است.

 اقا مرویس عزیزی می خواهد ۱۰ بلیون دالر. ان هم فقط در سکتور انرجی و مسیر عبور ان در افغانستان سرمایه گزاری نماید. 

در سطح جهانی حاکمیت کنترول انرجی و مسیرعبور ان, به معنی واقعی تعین مقدار رشد اقتصاد جهانی تلقی گردیده بنابران در صورت موفقیت پلان اقا عزیزی او به نمایندگی از دیگران شهنشاه پشت پرده در افغانستان خواهد بود.

 اقا مرویس عزیزی شخصیت است که به گفته خودش در زود روز یک روز, تمام دارایی اقتصادی خود را از دست داده و در دیگر همان روز ۱۶ ملیون دالر را از کسی که او در یک عروسی تصادفا ملاقات نموده است, کمیشن نقدی برای خود ساخته است. به نقل و قول از اقا عزیزی, او اولا فقط با خود گریان نموده و بعد از ان  نماز شکر چنین داد خداوندی را ادا نموه است.


کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/USA.png
ساخته شده در 07.04.2024 03:18 توسط  
آخرین اصلاح در 07.04.2024 04:48 توسط 1073741823