تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-04-08T22:00:00Z

اسم

Hazarzbek Tajiashtun

محل سکونت

USA

تبصره

​ عجایب صورت در شام دیدم:

در موجودیت موضوعات و مفاهیم داغ روز افغانستان, از جمله گروهی در پهلو نارسایی ها دیگر همه وظایف عمده دولتی را به یک قشر خاص اجتماعی که خود هیچ وقت تولید کاری نداشته اند سپرده و نیم نفوس را خانه نشین از کار و تعلیم منع نموده است. مردم روحا گنگسکی, در حالت گریز و کشور ها دیگر انها را به زور واپس می فرستند. هم اکنون برای تقویه بنیاد گرایی, پلان سرمایه گذاری بلیون ها دالر در افغانستان از طریق شرق میانه ان هم در سکتور انرجی و مسیر عبور ان رو دست که در عملی شدن ان ریشه حاکمیت فعلی نهادینه میگردد. در چنین موارد حتی تبصره هم نمیگردد.

ولی منورین زبده افغانستان ان هم در شکم سیری ویلفیر غرب, مثل که در افغانستان اب از اب تکان نخورده باشد, برای ماندن لگسی از خود هزاران صفحه و ده ها کتاب را از گذشته ها تکراری تاریخ - عمدتا دروغ ها سیاسی که درهنگام وقوع ان وقت, به ان موافقه صورت گرفته است - پس و پیش کاپی نموده فضل می فروشند.

مثلا سید داکتر کاظم با هزاران صفحه, در ضمن قدسیت " اتش- نفس " - به گمان اغلب مهره استخباراتی- را جز تاریخ افغانستان ساخته و اعظم سیستانی با ده ها کتاب تاریخ, ضدیت ها قومی و حتی قبیله یی را پکه می زند. هردو مرد میدان, ریسرچ یک قست کوچک ازتاریخ را که توسط عبدالباری جهانی تازه به راه انداخته شده است از ریشه خشک می سازند.

باری محترم نبیل غمین مسکنیار گفته بود که از تجربه کاری اموخت که مانند و هم تراز با منورین افغان, ابن الوقت ترین مرد م را نمی شناسد! بلی او کجا و تو کجا. روز گذرانی و کله به کله نمودن امان الله خان ونادر خان هم حدی دارد! 


کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/USA.png
ساخته شده در 09.04.2024 20:40 توسط  
آخرین اصلاح در 09.04.2024 20:44 توسط 1073741823