تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-04-10T22:00:00Z

اسم

Hazarzbek Tajiashtun

محل سکونت

USA

تبصره

​سیدهاشم سدید,

" ....   یکی هر بدی را زیر پای «میر» و «سید» می داند؛ و دیگر می گوید: «چون فلان کس سید هستند، نمی توانند با این یا آن قوم و گروه و دسته و..... "


محترم و عزیز سدید صاحب,

نه. ایطور نیست و چنین نه نوشته ام :

 اینجانب تاثیر مفهوم اجتماعی سید, پیر, میر و حضرت را از بعد فکتور سیاسی بر رسی نموده در غیر ان انها که در ابتدای گسترش اسلام به افغانستان امده بودند در اجتماع قبلا منحل و ذوب شده جز مردم گردیده اند.

شما بهتر میدانید که با پخش سیاسی مفهوم برتری ذاتی در گزشته نه چندان دور مثلا جاپانی ها تعداد از چینایی ها را  تجربه یخ زدگی نموده, اعراب و اروپایان افریقایی ها را غلام ساختند و هتلر دیگران خصوصا یهودیان را در کوره اتش می انداخت. هم چنان در استفاده و پخش سیاسی چنین مفهوم, مثلا میتوان از اپارتاید افریقا جنوبی و تسخیر و فتح دو صد ساله هندوستان در استفاده از فکتور نهادینه سازی سیستم-کست یاد اوری نمود. هم اکنون در سطح جهانی به جز افغانستان و تا حدودی ایران شدت چنین طبقه بندی اجتماعی به اساس زاد و ولد محو گردیده است. 

در افغانستان گروهی از یک اقلیت نهایت ناچیز اجتماعی انهم عمدتا سیاسی اورده شده که در الگورتم شمارش نفوس حتی نمی کنجند با ادعا مالکیت علنی تایتل ها دایمی امتیازی مردم را از شور بازار کابل تا شمال کوتل سالنگ  و از سرخرود جلال اباد تا میر اباد کوهستانات و غیره در استفاده از مفهوم برتری-ذاتی ملیون ها بومی را در مسحوریت, مخموریت و محصوریت ذهنی کامل قرار داده سلف استیم/ عزت نفس جمعی مردم را به کلی مریدوار خنثی می سازند.

چنین عمل فجیح را فقط و فقط روشن فکران این گروه ابدی نهادینه ساخته و میسازند که در بدل ان خود و از خود را, میراثی در راس غذایی, تعلیمی و پرستیج اجتماعی افغانستان برای همیشه قرار میدهند. چنین مفهوم ذاتی گویا  " اتش- نفس" ها ساختگی اجتماعی تا حذف یا در جامعه ذوب و منحل نگردند, افغانستان عقب مانده ترین کشور جهان خواهد بود و است.

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/USA.png
ساخته شده در 11.04.2024 10:55 توسط  
آخرین اصلاح در 12.04.2024 06:29 توسط 1073741823