تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-04-11T22:00:00Z

اسم

حسیب الله

محل سکونت

آلمان

تبصره

​پس از تقدیم سلام مجدد خدمت هموطن عزیز ما که خودش را "حلیم حمیدی و باشندهٔ میدان وردک زیبا" معرفی می نماید, نخست خرسندم که جناب ایشان مکاتبات میانتهی, مغرضانه و مملو از اتهامات بی جای شانرا با من اختتام بخشیدند; امید وارم به این عهد شان وفا دار باقی بمانند; اما مرا حدس و گمان بر آن است, که دلیل اصلی این پیام های مغرضانه ای جناب ایشان, شاید ایجاد مزاحمت در قسمت بحث "کنفلیکت تاریخنگاری" باشد!

به هر صورت, پیام پر اتهام اخیر ایشان را به شیوهٔ جناب محترم الله محمد خان پاسخ می دهم, تا اتهامات مغرضانه و بی اساس شان بی پاسخ نماند.

این پیام وی; و این هم پاسخ های من به این شخص:

"ښاغلی حسیب الله خان!"

تبصره: بلی هو!

"ستا ډیری لیکنی سته چی په خپله هم پر نورو  انسانانو باندی بدګمانی او هم  پر نورو باندی د لیکنو د تحریم تقاضاوی خپروی. تعرض کوی او بیا سپک معذرت هم غواړی."

تبصره: نخست قابل تذکر می پندارم که این اتهام شما بی جا و بی اساس است! لطفا بفرمائید و بگوئید که بر کدام یک از "رفقای جناب شما" کدام بدگمانی بی جا و یا تعرض نموده ام.

ثانیا, لطفا شما به شیوهٔ معذرتخواهی من کاری نداشته باشید; یعنی بهتر آن است که شما خود عمل معذرتخواهی را بیآموزید; پس از آن اگر خواسته باشید, میتوانید شیوه های معذرتخواهی "سبک و سقیل" تانرا به ما توضیح دهید!

"سړی نه پوهیږی چی د دی «میدیا» په مرسته، چی پراخی اړیکی به هم لری، څه اهداف او کوم پلانونه به ستا تر دی یو نوم لاندی طرح سوی وی."

تبصره: ښاغلى "حلیم حمیدی" سړى پوهیږى, مگر اینکه چرا شما چنین ادعای مغرضانه دارید, درست معلوم نیست!

"ته به په خپله هم تر دی نوم لاندی، ته به ئی. ستا د حمیدی سره څه دعوی ده

تبصره: جناب "حلیم حمیدی" من با جناب شما کدام دعوای نداشته ام, بلکه این جناب شما اید, که در ابتدا چند وقت قبل; و اینبار هم با من "سردعوی" می جوئید, چرا؟ دلیل چه است؟ آیا شما از این بابت بالایم به قهر هستید, که خدای ناخواسته به آدرس کدام "رفیق همرزم جناب شما" چیزی بدی نوشته ام؟

"کیدای سی چی د یو مهاجر زوی و اوسی چی کوم سپک تحصیل به دی کړی وی."

تبصره: غلط

"ممکنه ده چی د کوم اختراع په هڅه کی به یی."

تبصره: بلی در پی "اختراع سعادت و آرامی و خوشی و خوشبختی مردم عزیز ما هستم, البته به همرای جناب شما و بقیه هموطنان محترم و عزیز ما یکجا!

"ممکنه ده چی مور دی جرمنه وی."

تبصره: غلط

"تا به دا دوی ژبی هم سطحی زده کړی وی."

تبصره: شکر است, به همین قانع هستم.

"داسی به نه وی چی نور څوک به ستا د «بلخصوص» کلمی په معنی، غیر له تا نه، نه پوهیږی."

تبصره: پس چرا جناب شما معنی اش را نفهمیدید؟

"پخوا تر دی هم، پدی باور وم چی ستا سره مکاتبه، لویه بلا به تر شا ولری."

تبصره: بلا در پیام های نیک من نبوده و نیست, باکه این "بلا" همان تصویر مجازی ذهن جناب شماست که ما را هم با آن اذیت می کنید!

"ته پر conflict باندی عاشق پاته سه او..."

تبصره: اطلاعات و معلومات جناب شما در ارتباط "عشق و عاشقی" هم ناقص به مشاهده می رسد!

"د حمیدی د صلح غوښتنی ژوند می خراپوه."

تبصره: من هیچ وقت این بد را نمی کنم که یک فضای صلح را خراب کنم, اصلا من شخصا یک انسان صلحدوست, صلحخواه و طرفدار صلح هستم, پس این ادعای پوچ و بی اساس تانرا دوباره از ذهن تان دور کنید, زیرا یا متوجهٔ این تصور بیجا و یا این تصویر مجازی ذهنی تان نیستید, یا اینکه آگاهانه و مغرضانه دست به نوشتن چنین چرندیاتی می زنید, تا بحث "کنفلیکت تاریخنگاران" را به مسیر دیگری ببرید و بدانوسیله بحث "کنفلیکت تاریخنگاری" را از مسیر علمی آن منحرف گردانید; بدون شک که موفق به چنین کاری شده نمی توانید!

"نور ستا سره د مکالمی د دوام د ژوند تر پایه پوری ختم."

تبصره: تشکر از اینکه مکالمه ای تانرا با من ختم نمودید, تا بتوانم وقتم را صرف "کنفلیکت تاریخنگاری" گردانم. امید به همین عهد ختم بس تان پابند و وفا دار باقی بمانید!

رویتانرا بوسیده, شما را بخداوند متعال می سپارم.

با احترام

حسیب الله

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/DE.png
ساخته شده در 12.04.2024 16:36 توسط  
آخرین اصلاح در 12.04.2024 21:50 توسط 1073741823