تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-04-15T22:00:00Z

اسم

محمد داؤد مومند

محل سکونت

متحده ایالات

تبصره

​جواب طفلانۀ حامد جان فارانی به استاد معروفی!

حامد جان فارانی عنوانی استاد معروفی نوشته است:«..آموختم که نه تنها نویسنده بلکه زبان شناس هستید و درین عرصه از من تجربه ای بیشتر دارید زیرا من تازه در این عرصه وارد شدم.»

استاد معروفی اولین شخصی بود، که غرض رهنمایی حامد جان نوکار و بی تجربه، غلطی های نوشتۀ او را به رخش کشید ولی حامد جان اصلاً آن یاد آوری اصلاحی استاد معروفی را به نادیده و نا شنیده گرفت.

نا گفته نماند که این قلم نیز همزمان، تبصرۀ انتقادی خود را بر محتویات مقالۀ حامد جان خدمت شان تحریر داشته بودم.

مثل اینکه حامد جان فارانی حد اقل در مدت بیست سال گذشته، صد ها مقالۀ علمی و تحقیقاتی استاد معفروفی را نخوانده و صرف اکنون باخبر شد که استاد معروفی نه تنها نویسنده بلکه زبان شناس نیز میباشند.

این جملۀ حامد جان چنین معنی میدهد که حامد جان از طریق مطالعۀ مضامین استاد معروفی، به قدرت نویسندگی او وقوف داشته ولی درک نکرده بود که استاد معرفی یک زبان شناس نیز هستند، در حالیکه بیشترین مضامین استاد معروفی در مورد دستور زبان و لغت شناسی است.

خیلی خنده آور است که حامد جان، تازه به نوشتن آغاز نموده، ولی به این نتیجه رسیده است، که استاد معروفی، تجربۀ بیشتری از حامد جان دارد!!!!!

حامد جان در جای دیگری نادرست «پورته» کرده است که «آقای ...... و دیگران که درین علم سرآمد هستند....»

حامد جان بی خبر از اینکه استاد معروفی چندین بار پوز این سرآمد، حامد جان را در قسمت دستور و لغت زبان دری  به خاک مالیده است و بر بطلان ، باطلش خطوط بطلان کشیده است.

از طرفی هم که حامد جان به حیث یک آدم شوقی و اماتور در حال مشق و تمرین نوشته کردن است و مانند کودک یک ساله کوشش و سعی بر پا استادن را درین عرصه دارد، چطور به این نتیجه رسیده که موصوف و دیگران درین عرصه سرآمد اقران اند؟

لاوه برین، توصیف غلو مانند حامد جان از آن معلم و هادی و رهنمایشان، اهانت به استاد معروفی و استادان سخن و ادب و ادبیات است.

گویا، تا کسی سخن نگوید، درک عیب گفتار ناهنجارش، کمی مشکل خواهد بود.

امیدوارم روزی حامد جان توان نویسندگی را بدست آرد، و چیزی ننویسد مانند مقالۀ چند سال قبل او که ملت افغان را «ملت درویشان» لقب داد، که در همان زمان محتویات مقاله اش رد نمودم.  

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/USA.png
ساخته شده در 16.04.2024 23:17 توسط  
آخرین اصلاح در 17.04.2024 03:47 توسط 1073741823