تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-04-17T22:00:00Z

اسم

حسیب الله

محل سکونت

آلمان

تبصره

​پس از تقدیم سلام مجدد,

در بحث "کانفلیکت تاریخنگاران محترم ما", در قسمت "قتل مرموز امیر حبیب الله خان" جناب محترم داکترسیدعبدالله کاظم, جناب محترم داکترعبدالرحمن زمانی و نیز جناب محترم احمدفواد ارسلا نوشته های زیادی در ارتباط شخصی به اسم مصطفی صغیر به نشر رسانیده اند, چنانچه جناب داکتر سیدعبدالله کاظم در نوشتهٔ اخیر شان, باز هم به همین موضوع تاکید ورزیده اند!

در اینجا سوالی مطرح می گردد به جناب محترم کاظم, جناب محترم زمانی و جناب محترم ارسلا و آن اینکه,

آیا قتل امیر حبیب الله خان در کابل صورت گرفته است, یا در شکارگاهٔ لغمان؟

زیرا جناب محترم عبدالرحمن زمانی در نوشتهٔ که آنرا بتاریخ ٣١ ماهٔ مارچ ٢٠٢٤م. تحت عنوان "آیا اعتراف مصطفی صغیر, ایجنت انگلیس ها, و نقشش در کشتن امیرحبیب الله خان یک داستان خیالیست؟"

در صفحهٔ سوم نوشته اش, در سطر سی و یکم آن, اعتراف شخصی به اسم مصطفی صغیر را چنین نوشته است:

"- من یکی از کسانی بودم که به دستور وزارت خارجه انگلستان امیر حبیب الله خان را در کابل ترور کردم"

حالا در این ارتباط سوال از جناب محترم داکتر سید عبدالله کاظم, جناب محترم داکتر عبدالرحمن زمانی و نیز جناب محترم احمدفواد ارسلا این است, که آیا امیر حبیب الله خان در کابل به قتل رسیده است, یا در شکارگاهٔ لغمان, زیرا مقالات متعدد این سه عزیز در مورد اعتراف همین شخصی است که وی مصطفی صغیر نام دارد و در در اعتراف خودش گفته است, که وی امیر حبیب الله خان را در کابل به قتل رسانیده است, چنانچه جناب محترم داکتر صاحب سید عبدالله کاظم در نوشتهٔ اخیر شان, باز هم, یعنی مکررا به همین موضوع تاکیداتی داشته اند. امید این سه عزیز یک پاسخ قناعت بخشی به سوال مذکور ارائه دارند.

یعنی: آیا مصطفی صغیر فرق میان کابل و لغمان را نمی دانسته است و یا مستنطقین وی; یا منابع این خبر؟ زیرا نظر به نوشتهٔ جناب محترم داکتر عبدالرحمن زمانی مصطفی صغیر اعتراف به این نموده است, که امیر حبیب الله خان را در کابل به قتل رسانیده است.

بحث کنفلیکت تاریخنگاران محترم ما ادامه دارد

با تقدیم احترامات فائقه

حسیب الله

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/DE.png
ساخته شده در 18.04.2024 22:05 توسط  
آخرین اصلاح در 19.04.2024 08:05 توسط 1073741823