تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-04-24T22:00:00Z

اسم

حسیب الله

محل سکونت

آلمان

تبصره

​با سلام مجدد به همه,

موضوع: کنفلیکت تاریخنگاران محترم ماس
سوالی را در ارتباط دلیل انتخاب موضوع تحقیق و یا "انگیزهٔ انتخاب موضوع تحقیق" از جناب محترم داکتر صاحب سیدعبدالله کاظم و نیز جناب محترم داکترصاحب عبدالرحمن زمانی نموده ام, که حتما ان شاءالله در همانجا که نوشته های شان به نشر رسیده اند, به نشر خواهد رسید.
 
زیرا انجام دادن یک "تحقیق" از نظر علمی‌ دارای مفهوم مشخصی‌ می‌باشد و آن‌ هم تبادل اطلاعات علمی‌ بین افراد است. هر هدف دیگری که به موزات آن‌ قرار گیرد به عنوان هدف ثانویه تعریف می گردد. با توجه به این تا زمانیکه انگیزهٔ تحقیق، ترویج علم خالص باشد و اهداف ثانویه این موضوع مهم و اساسی را مختل نکنند، کدام کنفلیکتی هم در زمینه به میان نخواهد آمد, یعنی زمانیکه بطور مثال "تاریخنگاری علمی" صورت گیرد و "تحقیق یک تاریخنگار بر اساس میتود های علمی علم تاریخ استوار باشد, در زمینه کدام مشکلی بین "تاریخنگاران محترمی که بر اساس میتود های علم تاریخ کار شانرا به پیش می برند,  کدام مشکلی هم وجود نمی داشته باشد. اما اگر غیر از این باشد "عملیه و پروسه های تحقیق" هم به نوعی مصدوم گردیده, تولیدات آن تبدیل می گردد به چیزی که سود آن‌ ممکن است کمتر باشد, نسبت به نقص آن, که یقیناً به نفع جامعه آکادمیک هم سود چندانی داشته نخواهد توانست.

به هر صورت, امید آن سوال به نشر برسد و پاسخ های جناب محترم داکترصاحب کاظم و جناب محترم داکتر صاحب زمانی را نیز در رابطه حاصل نمائیم. زیرا مهم است بدانیم که دلیل مشخص "انتخاب یک موضوعی خاص" برای یک "تحقیق" چه چیزی می باشد؟

ادامه دارد

با تقدیم احترامات فائقه
حسیب الله


کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/DE.png
ساخته شده در 25.04.2024 02:14 توسط  
آخرین اصلاح در 25.04.2024 07:42 توسط 1073741823